דיגיטל וטק

ענקית הטכנולוגיה נכנסת לפשיטת רגל: חובות ענק הביאו לקריסה

הליכי פשיטת רגל נגד חברת הטכנולוגיה החינוכית Byju's, בהנהגתו של ביג'ו רוינדרן. צעד זה מגיע בעקבות טענות BCCI על חוב לא משולם של 158 קרור רופי (כ-19 מיליון דולר) מחוזה חסות לנבחרת הקריקט ההודית. החברה טענה כי היא במגעים עם BCCI ליישוב הסכסוך
מערכת ice | 
כלכלה (צילום shutterstock)
בית הדין הלאומי לחוק החברות (NCLT) בבנגלור אישר ביום שלישי את בקשת איגוד הקריקט ההודי (BCCI) לפתוח בהליכי פשיטת רגל נגד חברת הטכנולוגיה החינוכית Byju's, בהנהגתו של ביג'ו רוינדרן. צעד זה מגיע בעקבות טענות BCCI על חוב לא משולם של 158 קרור רופי (כ-19 מיליון דולר) מחוזה חסות לנבחרת הקריקט ההודית.
העתירה, שהוגשה בשנה שעברה נגד חברת האם של Byju's, Think & Learn Pvt Ltd, נוגעת למחלוקת סביב זכויות החסות על חולצות נבחרת הקריקט ההודית. הדיון בנושא נקבע להמשך ב-15 בנובמבר, כאשר החברה טענה כי היא במגעים עם BCCI ליישוב הסכסוך.

במקביל, המשקיעה הטכנולוגית Prosus מחקה את אחזקותיה בשיעור 9.6% ב-Byju's במהלך שנת הכספים 2024, בציינה ירידה משמעותית בערך עבור משקיעי הון. Byju's, שהוערכה פעם ב-22 מיליארד דולר ב-2022, נתקלה בבעיות פיננסיות, משפטיות ותפעוליות שהפחיתו משמעותית את שוויה.
חקירה של משרד התאגידים ההודי מצאה ליקויים בממשל התאגידי ב-Byju's, אך לא גילתה ראיות להונאה פיננסית או מניפולציה בדוחות הכספיים. החקירה חשפה כי חולשות בממשל תאגידי ובנהלי ציות, יחד עם שינויים בסביבת המימון, תרמו להפסדים הגדלים של החברה.
שלושה משקיעים מרכזיים, כולל Prosus ו-Peak XV Partners, עזבו את דירקטוריון Byju's בשל חילוקי דעות עם רוינדרן על תהליכים עסקיים ובקרות פנימיות. המשבר ב-Byju's מדגיש את האתגרים הניצבים בפני חברות טכנולוגיה חינוכית בשוק תחרותי ומשתנה, ומעלה שאלות לגבי עתיד התעשייה כולה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה