דיגיטל וטק

דיסני בהודעה דרמטית: האקרים גנבו מידע בהיקף 1.1 טרה בייט

ענקית הבידור האמריקאית דיסני, נפלה קורבן לפריצת האקרים במהלכה נגנב ממנה מידע בהיקף של 1.1 טרה בייט. התוקפים טוענים כי עשו זאת בתגובה ליחס המשפיל שהיא מעניקה לאומנים וזלזול הבוטה שהיא מפגינה כלפי לקוחותיה
מערכת ice | 
דיסני ומיקי מאוס (צילום shutterstock)
לאחר שורה של פריצות לחברות תקשורת מובילות בהן נגנב מהן מידע רב, הפעם הקורבן היא דיסני. לפי הפרטים עולה שהאקרים, מקבוצת Nullbulge, פרצו למערכות של החברה וגנבו מהם מידע רב בהיקף כולל של 1.1 טרה בייט כאשר בין המידע שנגנב נמצאו פרטים על פרויקטים של דיסני שנמצאים בשלבי פיתוח. זמן קצר לאחר הגניבה אלו הדליפו חלק מן המידע לרשת.
הידיעה אודות הפריצה למחשבי החברה נחשפה לראשונה בוול סטריט ג'ורנל ובו עולה שמבין המידע שדלף לרשת ניתן למנות גם פיתוחי תוכנה עליהם היא עובדת, שורות קוד הקשורות למוצרי החברה, פרטים בנוגע לתחזוקה של אתר החברה ועוד. 
כאמור, ההאקרים פרסמו במהלך השבועות האחרונים צילומים מסך שנלקחו לכאורה מהשרתים הפנימיים של דיסני בהם הופיעו התייחסויות לפרויקטים עתידיים שלה ואף מידע בנוגע להכנסות שלה.
על פי ההשערה הפריצה התרחשה לאחר שאלו הפיצו תוספי משחק שפיתחו שבזכותם הם יכלו לפרוץ ולאחר מכן גם להשתלט על המחשב של אחד המנהלים בחטיבת פיתוח התוכנה בדיסני.
על פי מה נכתב בבלוג שלהם, קבוצת התוקפים הצהירו שהם לא ביצעו את המעשה כדי לדרוש כופר מהחברה, אלא לטענתם הם קבוצה אקטיביסטית שפועלת למען זכויות האומנים. דובר מטעם הקבוצה מסר שההחלטה לתקוף את דיסני התקבלה לאחר ריבוי הדיווחים על: "האופן שבו היא מטפלת בחוזי העסקה של אמנים, הגישה שלה ל-AI והאופן הבוטה שבו היא מזלזלת בלקוחות שלה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה