דיגיטל וטק

חיה או מתה: 5 מיליון דולר למי שיביא לתפיסתה של מלכת הקריפטו

הממשל האמריקאי העלה ל-5 מיליון דולר את הפרס על מידע אודות רוג'ה איגנטובה, מייסדת OneCoin שנעלמה ב-2017. הפרס המוגדל מעורר ספקות לגבי שמועות על מותה של מי שנחשבת לאחת הנוכלות הגדולות בהיסטוריה
רפאל בן זקרי | 
הונאת קריפטו-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
הממשל האמריקאי העלה את הפרס המוצע עבור מידע על מקום הימצאה של רוג'ה איגנטובה, מייסדת OneCoin, ל-5 מיליון דולר. הודעה רשמית של דובר מחלקת המדינה האמריקאית, בשיתוף עם השגרירות האמריקאית בבולגריה, מציינת כי כל מי שיביא מידע שיוביל למעצרה או להרשעתה של איגנטובה יקבל את הפרס.
העלאת הפרס מ-250,000 דולר, שהוכרזה בעבר על ידי ה-FBI, מעלה ספקות לגבי השמועות שאיגנטובה נרצחה בשנת 2018. איגנטובה מבוקשת בארה"ב בשל ארגון אחת מההונאות הבינלאומיות הגדולות בהיסטוריה. חלק משותפיה כבר נעצרו ונשפטו, אך היא עצמה נמצאת ברשימת עשרת המבוקשים ביותר של ה-FBI מאז 2022.
איגנטובה, בת 44 ממוצא בולגרי-גרמני, ייסדה את OneCoin ב-2014 והציגה את הפרויקט כהשקעה בקריפטו באמצעות הצהרות כוזבות. עד 2017, היא הצליחה להונות משקיעים ביותר מ-4 מיליארד דולר במסגרת הונאת פונזי. כאשר החוקרים הגיעו לעצור אותה בסוף 2017, ברחה איגנטובה מבלגריה ליוון ומאז היא במנוסה.
בזמן שהמרדף אחר ה-Cryptoqueen נמשך, שמועות טוענות שהיא שינתה את מראה הפיזי באמצעות ניתוחים קוסמטיים ונעה עם מאבטחים חמושים. ה-FBI סבור שהיא עשויה להשתמש בדרכון גרמני לביקור במדינות כמו איחוד האמירויות, רוסיה ומזרח אירופה.
בשנה שעברה, עלו שמועות שהיא נרצחה על ידי סוחר הסמים הבולגרי כריסטופורוס אמאנטידיס, הידוע בשם טאקי, שהיה אחראי על ביטחונה האישי. עם זאת, צוות הפודקאסט "The Missing Cryptoqueen" קיבל רמזים לגבי מקום הימצאה מאז 2018, ויש הסבורים שהשמועות על מותה נועדו להטעות את הרשויות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה