דיגיטל וטק

חברת הבת של גוגל בישראל סוגרת את פעילותה: עשרות עובדים יפוטרו

אחרי שלוש שנים בלבד: ורילי, חברת הביוטק של גוגל הפועלת בחיפה ותל אביב, תפסיק פעילותה בארץ "כדי להתמקד במוצרי ליבה". החברה וטוענת כי אין להחלטה קשר למלחמה בעזה
מערכת ice | 
גוגל מתכננת להשקיע (צילום pixabay, unsplash)
חברת המו"פ הרפואי של גוגל, ורילי (Verily), סוגרת את פעילותה בישראל כשלוש שנים לאחר פתיחת המרכז בארץ, ותעתיק פעילותה לארה"ב. כך חשף אתר הגרדיאן. הצוות בישראל, הכולל כ-30 עובדים, צפוי לעזוב עד הרבעון השלישי של 2024. החברה ציינה כי ברצונה למקד מחדש את האסטרטגיה שלה במוצרי ליבה ובפרויקטים.
מחברת ורילי נמסר לגרדיאן כי "כחלק מהבדיקה המתמשכת שלנו אודות הצרכים העסקיים של החברה, ורילי קיבלה את ההחלטה הקשה להתחיל לסגור את מרכז המו"פ שלה בישראל, הממוקם גם בחיפה וגם בתל אביב. "החלטה זו תואמת את האסטרטגיה שלנו, כאשר אנחנו ממשיכים כל העת לייעל את פעילות החברה".
עוד הוסיף הדובר, כי "למלחמה בין ישראל לעזה לא היה קשר להחלטה שלנו".
ורילי נפתחה באוגוסט 2021 בישראל והודיעה על שיתוף פעולה עם בתי חולים וארגוני בריאות בארץ. היא השתמשה בטכנולוגיות של בינה מלאכותית ככלי עזר לשיפור יישומים רפואיים כדוגמת הליכים כירורגיים זעיר-פולשניים, אנדוסקופיה ודימות. את הפעילות בישראל מוביל פרופ' אהוד ריבלין מהטכניון.
ורילי צמחה מתוך תוכנית "הימורים אחרים" של אלפבית (חברת האם של גוגל) ב-2015, הפכה לשחקן משפיע בטכנולוגיית בריאות וגייסה לפחות 3.5 מיליארד דולר במימון כולל נכון לשנה שעברה. בשנים האחרונות היא פועלת לקראת תוכנית להתנתק מאלפבית ולבקש הנפקה כחברה עצמאית.

ורילי נמצאת בתוכנית קיצוצים בעלויות במשך יותר משנה, שכללה סבבי פיטורים. זאת לאחר שנפלה מתחזיות ההכנסות בשנת 2023. החברה האם אלפבית ביצעה קיצוצים נרחבים יותר, ופיטרה 12,000 עובדים ב-2023 ועוד כ-1,000 בינואר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה