דיגיטל וטק

נתקעתם במעלית? צריכים לפרוץ את הרכב? מעכשיו הפתרון בוואטסאפ

ארגון ידידים מכריז על הקמת מוקד אנושי באפליקציית הוואטסאפ, בעזרתו יוכלו מי שנתקע במעלית או נדרש לפרוץ את רכבו בגלל מקרה חירום, או משלל סיבות אחרות, לבקש עזרה דחופה ולקבל אותה במהירות
מערכת ice |  2
וואטסאפ (צילום unsplash)
חילוץ מרכבים נעולים, חילוץ ממעליות, פתיחה ונעילה של חלונות ודלתות ממדים, אלו רק חלק מהקריאות שמתקבלות מדי יום בארגון הסיוע "ידידים". במהלך שנת 2023 לבדה, התקבלו במוקד ידידים הטלפוני למעלה מ-1,000,000 שיחות. במשך שנים מפעיל הארגון מוקד אנושי טלפוני שזמין 24 שעות, יום ולילה, במענה לפתיחת אירועי סיוע וקריאות לעזרה.
היום (חמישי) הודיע הארגון כי הוא משיק מוקד סיוע אנושי באפליקציית הוואטסאפ, המאפשר פתיחת אירועים ובקשות סיוע באמצעות התכתבות עם מוקדנים אנושיים, בזמינות מלאה 24 שעות ביממה. בארגון אומרים כי מהלך זה יסייע לנהגים ואזרחים עם מוגבלות שאינם יכולים לתקשר באמצעות שיחת טלפון, וכן לאלו אשר מעדיפים להשתמש באפליקציית הוואטסאפ. כמו כן, דבר זה ישמש במקרי חירום בהם אין קליטה סלולרית טובה ולא ניתן לקיים שיחה טלפונית.
מהארגון נמסר: "מערכת מוקד הוואטסאפ פועלת כך שהפניות מנותבות בדרך חכמה למוקדן או מוקדנית פנויים אשר מקבלים את השיחה בצ'אט, נותנים מענה, לוקחים פרטים ושולחים סיוע. יש לציין כי במקרים רבים מוקדני ידידים המנוסים מצליחים לסייע מרחוק ומאפשרים למבקשי הסיוע למצוא פתרון מיידי. המספר של מוקד ידידים בוואטסאפ הוא: 077-202-1230, אותו  ניתן ורצוי לשמור באנשי הקשר, לשימוש במקרי הצורך".
ישראל אלמסי, מנכ"ל ידידים התייחס לפיתוח החדש ואמר: "אנו מתרגשים לבשר את הבשורה הנפלאה. ישנם אזרחים רבים שאינם יכולים לחייג למוקד אנושי, בגלל מוגבלות, ובנוסף, המלחמה הוכיחה לנו שלא תמיד אפשר להתקשר מהממ״ד או מאזורים בלי קליטה סלולרית. אנחנו עושים היום צעד משמעותי עבור האזרח, ופותחים ערוץ אנושי מקצועי במקביל למענה הטלפוני".
עוד אמר אלמסי: "תודה מיוחדת לנועם חרצ'ק -  מנהל המוקד הארצי של ארגון ידידים על הובלת הפרויקט, לחברי אגף הטכנולוגיה, לכל מנהלי המוקדים המחוזיים, האחמשי״ם וסגניהם, ואחרונים חביבים המוקדנים והמוקדניות האלופים שלנו. נמשיך יחד בערבות הדדית להוות עוגן אזרחי בשגרה ובחירום".
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ידידים עוזרים לי מדי פעם
    מירב דולב 06/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ורק להודות להם
    סגור
  • 1.
    ארגון ידידים
    ורדה 06/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יישר כח על פועלכם. מצדיעים לכם
    סגור