דיגיטל וטק

גוגל ומיקרוסופט בשת"פ נדיר: הסוף למתקפות הסייבר על בתי החולים?

מיקרוסופט וגוגל יציעו לבתי החולים הכפריים ברחבי ארצות הברית שירותי הגנה מפני מתקפות סייבר בחינם, זאת על רקע מתקפות הסייבר החמורות שחוו לאחרונה, שהעמידו בסיכון את המטופלים והחולים. זה השירותים שיינתנו, ומה מתכנן לעשות הנשיא ביידן בנושא?
מערכת ice | 
מתקפת סייבר-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
מיקרוסופט וגוגל יציעו לבתי החולים הכפריים ברחבי ארצות הברית שירותי הגנה מפני מתקפות סייבר בחינם, זאת על רקע מתקפות הסייבר החמורות שחוו לאחרונה, שהעמידו בסיכון את המטופלים והחולים. כך מסרו אתמול (שני) שתי ענקיות הטכנולוגיה, כמו גם הבית הלבן.
מיקרוסופט מסרה בהצהרה לתקשורת כי היא תספק עדכוני אבטחה בחינם לבתי חולים כפריים זכאים, כמו גם הערכות אבטחה והדרכה לצוותי בתי החולים. מנגד, גוגל הודיעה כי היא תספק ייעוץ חינם בנושא אבטחת סייבר לבתי חולים כפריים ותתחיל תוכנית פיילוט שתתאים את שירותי אבטחת הסייבר של החברה לצרכים של בתי חולים כפריים זכאים.
מדובר בכ-1,800 בתי חולים כפריים בארצות הברית, שנמצאים תחת מתקפות סייבר יום יומיות שכאמור מסכנות את חייהם של המטופלים. אותם בתי חולים הם יחסית דלי משאבים, ולכן הם פגיעים יותר, והאקרים מנצלים זאת כדי לפגוע בהם.
ההכרזה החדשה היא תוצאה של דיונים פרטיים בין חברות הטכנולוגיה ובכירים במועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, כאשר הדאגה שלהם הולכת וגוברת נוכח איומי הסייבר על בתי חולים. הממשל נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, גם מתכנן להנפיק דרישות מינימום לאבטחת סייבר לבתי חולים בארה"ב, כדי לא להקשות עליהם בניסיונות ההגנה מפני המתקפות.

למעשה, הנתונים המדאיגים מצביעים על כך שבשנת 2023 מתקפות הסייבר כנגד בתי חולים בארצות הברית זינקו ב-128%, זאת בהשוואה לשנת 2022. כך על פי נתונים שפורסמו לאחרונה על ידי משרד המודיעין הלאומי בארצות הברית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה