דיגיטל וטק

פריצת דרך? חוקרים מצאו שיטה לטעון את הסמארטפון ב-60 שניות

חוקרים מאוניברסיטת קולורדו גילו שיטה חדשנית לטעינת סמארטפון מ-0 ל-100 אחוז בתוך דקה אחת בלבד, מה שעשוי לאפשר שימוש בסוללות קטנות יותר, ולפנות מקום לרכיבים מתקדמים במכשירים שלנו
רפאל בן זקרי |  3
אייפון (צילום shutterstock)
חשבתם פעם על מציאות שבה תוכלו לטעון את הסמארטפון שלכם במלואו בתוך דקה אחת בלבד? האפשרות הזו לא רק שתקל על חיינו, אלא גם תאפשר ליצרניות הטלפונים להשתמש בסוללות קטנות יותר, מה שיפנה מקום לרכיבים מתקדמים יותר במכשירים שלנו, ולמכשירים פחות כבדים ומסורבלים. אבל מה שנשמע כמעט כמו מדע בדיוני, אולי עשוי להפוך למציאות הודות למחקר חדש.
חוקרים מאוניברסיטת קולורדו גילו שיטה חדשנית שיכולה לאפשר טעינת סמארטפון מ-0 ל-100 בתוך דקה אחת בלבד. לפי המחקר שפורסם בכתב העת המדעי PNAS, הטכניקה מבוססת על תנועת יונים דרך סופר-קבלים. יוֹן הוא חלקיק אטומי או מולקולרי בעל מטען חשמלי, וסופר-קבל משמש לאגירת אנרגיה במחזורים קצרים של טעינה ופריקה.
במחקר, שבו השתתף החוקר אנקור גופטה, התברר כי באמצעות הפיכת תנועת היונים ליעילה יותר, ניתן לטעון את התא בתוך הסמארטפון מ-0% ל-100% בתוך דקה או פחות. גופטה מציין כי חלק מהטכניקות הללו שימשו בעבר לחקר זרימה בחומרים נקבוביים כמו מאגרי נפט וסינון מים, אך לא נחקרו במלואן עבור מערכות אגירת אנרגיה, "זו קפיצת המדרגה בעבודה… מצאנו את החוליה החסרה".
אין עדיין תאריך ברור להפיכת המחקר לטכנולוגיה זמינה במכשירי הסמארטפון שלנו, אך האפשרות לטעינת סוללה במהירות מעוררת עניין רב וצפויה להאיץ את המחקר בתחום. חברות רבות, כמו StoreDot הישראלית, עוסקות בפיתוח סוללות שנטענות במהירות גבוהה, והמרוץ להשגת פריצת הדרך הבאה בתחום נמשך במלוא העוצמה.
 
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    טעינת טלפון
    גידי 06/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש חברה שעושה זאת כבר בארץ סטור דוט
    סגור
  • 2.
    ומה השלב הבא?!
    אנצי!!!! 06/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 1
    ובטח השלב הבא זה להטעין את הסלולרי באינטואיציה או בטלפתיה!!!!
    סגור
  • 1.
    בטח גם התרוקן בתוך דקה (ל"ת)
    זיג זג 06/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור