דיגיטל וטק

חוקרים פיתחו אוזניות מבוססות AI לבידוד קולות בסביבה רועשת

חוקרים מאוניברסיטת וושינגטון פיתחו אוזניות חדשניות שמסוגלות לבודד קולות ספציפיים, גם בסביבה רועשת במיוחד. באמצעות טכנולוגיית למידת מכונה, האוזניות מתמקדות בדובר מסוים ומסננות רעשי רקע כדי לאפשר לדובר להתעלות על רעשי הרקע
רפאל בן זקרי | 
מוזיקה
צוות חוקרים מאוניברסיטת וושינגטון פיתח אוזניות מבוססות בינה מלאכותית שמבודדות קולות ספציפיים בסביבה מרובת רעשי רקע, במטרה להקל על שמיעה של דובר יחיד.
דמיינו שיצאתם למסיבה עם חברים, אך בגלל המוזיקה הרועשת אתם לא מצליחים לשמוע מה הם אומרים. כאן נכנסות האוזניות החדשות לתפקיד, וכאשר המשתמש רוצה להאזין לאדם מסוים, הוא מביט בו ולוחץ על כפתור ייעודי למשך 3-5 שניות. בזמן הזה, המיקרופונים באוזניות קולטים את דפוסי הקול הייחודיים של אותו דובר ומעבירים את הנתונים למערכת למידת מכונה מובנית.
האוזניות עובדות כך שהמערכת בהן ממקדת את פלט הקול היוצא מהאוזניות לקול של הדובר הספציפי בלבד, כך שהמשתמש שומע את קול הדובר בבירור גם בסביבות רועשות.
בבדיקות שערכו החוקרים עם 21 משתתפים, הפיתוח החדש הוכיח ביצועים טובים בהרבה ביחס לאוזניות רגילות. המשתתפים דירגו את בהירות הקול כמעט פי שניים גבוהה יותר מאשר עם אוזניות סטנדרטיות.
בשוק אמנם כבר קיימות אוזניות מבוססות בינה מלאכותית לשיפור סאונד, או אוזניות הכוללות מנגנון סינון רעשים מתקדם, אך הפיתוח החדשני הספציפי הזה מיועד לשימוש שונה. הוא עשוי לשפר את איכות החיים של אנשים המתקשים להאזין לאחרים בסביבות רועשות, ולהפוך את התקשורת באירועים חברתיים, מסיבות ומקומות ציבוריים לנוחה וברורה יותר.
למרות שהמערכת נמצאת עדיין בשלבי אבטיפוס, החוקרים שאחראים לפיתוח שלה צופים שהיא תגיע לשוק המסחרי ותהיה שימושית במיוחד באוזניות ואביזרי שמיעה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה