דיגיטל וטק

אתר הנדל"ן המוביל בישראל יורד מהאוויר: "זוהה אירוע סייבר"

הכניסה לאתר 'מדלן' מציגה הודעה תמציתית מטעם החברה, שעל פיה: "בעקבות זיהוי אירוע סייבר, בוצע ניתוק יזום... אנו פועלים במרץ להשיב את האתר לפעילות מלאה ומתנצלים על אי הנוחות"
מערכת ice | 
גוגל כרום (צילום shutterstock)
אתר מדלן, ענקית המידע הנדל"ני בעולם, חווה השבוע משבר חמור לאחר שנפל קורבן למתקפת סייבר רחבת היקף. האתר, המספק נתונים ומידע חיוני לענף הנדל"ן המגורים, מושבת כבר שבוע ימים לאחר שהחברה נאלצה לנתק אותו מהרשת באופן יזום בעקבות האירוע.
הכניסה לאתר מציגה הודעה תמציתית מטעם החברה, שעל פיה: "בעקבות זיהוי אירוע סייבר, בוצע ניתוק יזום...אנו פועלים במרץ להשיב את האתר לפעילות מלאה ומתנצלים על אי הנוחות."

החשש העיקרי הוא מפני נזק כלכלי משמעותי למדלן, שמרבית פעילותה מתבססת על האתר המקוון. "זמן לא מבוטל שהאתר לא באוויר", אומר גיל מסינג, מומחה לאבטחת סייבר בכיר. "האתר הוא הכלי המרכזי של החברה, וכשהוא למטה - זו פגיעה גדולה בהכנסות ובפעילות השוטפת."
לפי גורמים בתחום, השבתה ממושכת עלולה להצריך הקמת אתר חדש מאפס אם גיבויי המידע ניזוקו. אפשרות קיצונית שכזו עלולה לגרום לחברה נזקים תדמיתיים וכלכליים חמורים.
עד כה לא ברור מהו מקור התקיפה והמניע מאחוריה. מסינג מעריך שמדובר בתקיפה מונעת משיקולים כלכליים ולא חלק ממבצע ממוקד של גורם עוין. "אם היה גורם עוין, הוא כנראה היה מפרסם את המתקפה. כאן לא קרה דבר כזה".
הנזק הפוטנציאלי חמור במיוחד לאור העובדה שמדלן מעסיקה כ-150 עובדים בישראל, ארה"ב ואוקראינה ונהנית מכמיליון גולשים מדי חודש המסתמכים על שירותיה. החברה מספקת מידע מקיף על פרויקטים, שכונות, עסקאות ופרמטרים כלכליים-חברתיים רבים בתחום הנדל"ן למגורים.
אירועי סייבר קשים כמו זה חושפים את הפגיעּות ואת חוסר המוכנות של חלק מהגופים המובילים במשק מול איומי העתיד. מומחים מזהירים כי לצד הגברת האבטחה, יש צורך בבניית תשתיות חלופיות שיכולות לספק שירות רציף גם במקרה חרום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה