דיגיטל וטק

מחשב-העל החדש של אילון מאסק: יתחרה במיקרוסופט?

בשיחה עם משקיעים הודיע ענק הטכנולוגיה על תכניותיו לחברת הבינה המלאכותית xAI, לדבריו המוצר יהיה זמין כבר בשנת 2025. סטרטאפ ה-AI בראשו הוא עומד הוקם לאחר סכסוך מתוקשר במיוחד בינו לבין OpenAI, מיזם שהיה בין מקימיו
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום shutterstock, יוטיוב/ TED)
סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה אתמול (שבת) כי בכוונתו של אילון מאסק לפתח מחשב על שיוכל להניע את הצ'ט-בוט המבוסס בינה מלאכותית "גרוק". על-פי הדיווח, מאסק הודיע על כוונתו במהלך שיחת משקיעים של חברת xAI חברת הבינה המלאכותית של איל הטכנולוגיה. 
מאסק הקים את חברת xAI על מנת להתחרות בזירת הבינה המלאכותית הנשלטת כרגע בעיקר על ידי OpenAI ו-אלפבית. אלפבית היא, כידוע, חברת האם של גוגל, שהודיעו לאחרונה על חידושים ביכולות הבינה המלאכותית שלהם. גם OpenAI הממומנת על ידי חברת האם מיקרוסופט הודיעה לאחרונה על חידושים ביכולות הבינה המלאכותית שלה בהכרזה על ChatGPT 4.o
בשיחת המשקיעים מאסק הזכיר גם שותפות אפשרית עם חברת אורקל, ענקית המחשוב האמריקנית. על-פי מאסק, המחשב שברצונו לבנות יהיה זמין כבר בשנת 2025. על-פי מאסק, כאשר יחוברו ביחד כל השבבים הם יהיו גדולים יותר פי ארבע מה-GPU הגדול ביותר הזמין כיום בשוק. 
מאסק היה בעבר חלק ממקימי חברת הבינה המלאכותית המתחרה OpenAI אך לאחר שעזב אותה הקים את חברת xAI בראשה הוא עומד כעת. בחודש שעבר דווח כי החברה עומדת לגייס מימון של 6 מילארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה