דיגיטל וטק

כדי לעזור לחיילי צה"ל במלחמה: הפיתוח החדש של החברה הישראלית

מערכת חדשנית מאפשרת תקשורת בין כוחות הבטחון וההצלה גם במלחמה ובעת השבתה אפשרית של תשתיות התקשורת הקיימות. הפיתוח של אירומיד, אותו ניתן להתקין על רחפן, נכנס בימים אלו לשימוש מבצעי וישרת את כוחות הביטחון במלחמה
מערכת ice | 
רחפן (צילום יחצ)
שיבושי התקשורת בצפון המדינה, הנמשכים כבר חודשים ארוכים – הם רק אות קטן לקראת המערכה הגדולה האפשרית בצפון המדינה. בין אם על ידי שיבושים אלקטרוניים ובין אם דרך אמצעים אחרים – לאויב ישנה אפשרות לשבש או להפיל את רשתות הקשר, ולכך יש להיערך בהתאם.
חברת אירומיד מקבוצת YTCOM  השיקה לאחרונה  פיתוח ממסר קל משקל המותקן על גבי רחפן המאפשר להטיס אתר קשר להרחבת אפשרויות התקשורת במקומות בהם לא קיים כיסוי קשר כגון שטחים קדמיים בחזית לחימה, מקומות מוכי אסון ובאירועי קיצון. 
במלחמה ובאירועים קשים אחרים כמו רעידת אדמה קיים חשש לפגיעה בתשתיות התקשורת בישראל, הרחפן יאפשר לכוחות בשדה הקרב  וכן לכוחות המגיבים ראשונים בעורף לגשר על הפערים ולשמור על קשר רציף גם בעת משבר תקשורת ותשתיות רחב.
הממסר מהווה פתרון ייחודי לכיסוי קשר רדיו ומאפשר רציפות וגמישות תפקודית מלאה עבור כוחות צבאיים המתמרנים בחזית לחימה בדומה למערכה בעזה ובעוטף ליחידות משטרה וכיתות כוננות הפועלות במצבי חירום ומבצעים מיוחדים. המערכת מביאה פתרון לכוחות בשטח במצבים של העדר קשר ומסייעת לפיקוד והשליטה בניהול אירועים לרבות פיקוד לפנים  כאשר המפקד או המנהל נמצא מקדימה עם הכוחות ומנהל לא מהמפקדה השולטת את האירוע.
בנוסף , הממסר מאפשר לדוגמא לכוחות לחיפוש נעדרים באזורים נידחים ומוכי אסון ולקבוצות היוצאות לשהות באזורים ללא תשתית תקשורת לתקשר ולהמשיך לתפקד , כאתר קשר חלופי בעת אירועים חריגים כגון אתרי הרס, רעידות אדמה וכו'.  
הממסר של KAIROS  KENWOOD ייחודי בכך שהוא קל משקל, עמיד במזג אויר קשה ומאפשר קישוריות רשתות בצימוד ממסרים. יתרונות אלו מאפשרות להכניס את "האתר המרחף" לרשת הנייחת הקרקעית ולהגדיל את מוטת השליטה ויכולות הפיקוד והשליטה באופן משמעותי.
את המערכת  ניתן להתקין גם על מטוסים, מסוקים, כתב"מים, ואפילו מזוודות והיא מותאמת להתקנה על גבי כל רחפן. המערכת העובדת בפרוטוקולים דיגיטליים – פרוטוקול אזרחי   DMR או בפרוטוקול MISSION CRITICAL  P25 הקיים בצה"ל - פיקוד העורף  ומשטרת ישראל.
אירומיד בחרה להתקין את המערכת החדשה  על גבי רחפן של חברת Dronix בשל יתרונותיו ביחס לרחפנים אחרים כגון יכולת השהייה שלו באוויר למשך של עד שעה, והאפשרות לקשור את הרחפן לכבל  ולהטיסו ללא הגבלה. 
גיל פלד סמנכ"ל מכירות אירומיד: "שמירת הקשר במצבי קיצון ובאזורים נידחים ומוכי אסון הינה הכרחית ליכולות הפו"ש ולהצלת חיי אדם. פיתוח הממסר על גבי רחפן הוא נדבך נוסף באסטרטגיה של החברה לספק ללקוחותינו את פתרונות התקשורת המתקדמים ביותר המאפשרת להם  לשמור על רציפות תפקודית בכל עת ובכל מצב בצורה הטובה והיעילה ביותר. הפתרון שלנו מהווה פריצת דרך גמישה, יעילה, מגוונת ובתקציב ריאלי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה