דיגיטל וטק

החברה הישראלית בפיתוח חסר תקדים: ה-AI יטלטל את תחום המכירות?

חברת אליינד שמפתחת "חדרי מכירה" דיגיטליים הכריזה על פיתוח ראשון מסוגו בעולם של מנוע בינה מלאכותית גנרטיבי שמסוגל לענות על שאלות בהליך המכירה מבלי להמתין למענה מאנשי המכירות או ללא כל מעורבות יד אדם. המנוע יסייע לאנשי המכירות למכור ביעילות ובמהירות רבה יותר. המייסד המשותף גל דיטש: "טכנולוגיות מתקדמות"
מערכת ice | 
בינה מלאכותית (צילום shutterstock)
חברת Aligned הישראלית משיקה היום (רביעי) שני מוצרים מבוססי AI שנועדו לפשט את תהליכי הרכישה בחברות B2B. החברה שמייצרת "חדרי מכירה" דיגיטליים, בהם המוכרים והקונים יכולים לתקשר ביעילות, לתאם ולרכז את כל החומרים הרלוונטיים לעסקה, מוסיפה כעת Buyer-Seller Co-Pilot - שירות מבוסס בינה מלאכותית שמסוגל לענות על שאלות הרוכשים ללא המתנה לאיש מכירות.
בכך, המנוע מאפשר לפשט ולהנגיש מידע שקשור לתהליכי הרכישה באופן יותר מהיר וללא אסקלציה לאיש המכירות כפי שהרבה רוכשים מצפים, ובכך למנוע את תופעת ה׳גוסטינג׳ בתהליכים אלו. בנוסף, החברה משיקה פיצ׳ר של תובנות המופקות באמצעות בינה מלאכותית, שיודע לקבץ את כל המידע הקשור לתהליך המכירה מתוך החדר הדיגיטלי של החברה, מערכות CRM, אימיילים ואינטרקציות נוספות, ולספק ניתוח שיאפשר לצוותי המכירות לנהל עסקאות בצורה חכמה יותר, ולחזות את סיכויי הצלחתן. 
 
בשנים האחרונות חברות SaaS משקיעות משאבים רבים בייעול תהליכי המכירה שלהם כדי להגדיל את נפחם, מה שלעיתים מוביל לטקטיקות גנריות שמנסות למקסם את כמות הפעולות שאיש המכירות מבצע לצורך הגדלת מכירות. סקר של גרטנר משנת 2022 מראה כי 75% מהרוכשים מעדיפים לרכוש דרך מנגנונים של שירות עצמי, במיוחד כשהם מרגישים שצוותי המכירות לא מספקים ערך מוסף לתהליך המכירה.
המשמעות היא שצוותי המכירות צריכים מוצרים שעוזרים להם לספק ערך מוסף או תובנות ייחודיות שיאפשרו להם לעקוב אחר כל תהליך מכירה בנפרד ולהתאים את עצמם לצרכי הרוכש באופן מיטבי. חברת Aligned, שהשיקה לפני כשנה את חדרי המכירות הדיגיטליים שלה המאפשרים לרכז את כל המידע והחומרים התומכים בקונה בתהליך הרכישה במקום אחד הנגיש לכל המעורבים בכל צדדי העסקה, מכריזה היום על שני מוצרים מבוססים בינה מלאכותית שיאפשרו לצוותי מכירות לקדם את הליכי המכירה גם כש"אינם בחדר".
כלומר, אינם בשום סוג של אינטרקציה עם הלקוחות הפוטנציאלים שלהם באמצעות שימוש במודלים של LLM ואחזור מידע פנימי (RAG). עם עשרות אלפי משתמשים מחברות כמו Deel, Intel, Similarweb ועוד שייצרו מאות מליוני דולרים בהכנסות שנתיות באמצעות אליינד,  סט כלי הבינה המלאכותית של אליינד מהווים את השלב הבא בחזון החברה לייעל ולשפר תהליכי עבודה מיושנים.
 
ה-AI Assist למעשה יהיה יד ימינו של הקונה והמוכר, ידע לענות על שאלותיו בזמן אמת בהתבסס על החומרים והמידע ששותף בהליך המכירה בחדרים הדיגיטליים של Aligned, בנוסף למידע כללי על החברה שמנהל הכלי יגדיר ברמת החשבון, ובכך יאפשר לשפר את התקשורת בין הצדדים. הפיצ׳ר הזה יסייע לאנשי המכירות לייצר נתיב תקשורת מהיר יותר בתחום שבו "זמן הורג עסקאות". כמו כן, הפיצ'ר מאפשר להגיע למקבלי החלטות שפחות מעוניינים לדבר עם איש מכירות ובכך להרחיב את מעגל ההשפעה מול הלקוח.
יתרון נוסף הוא כמובן חסכון במשאבים, המאפשר לאיש מכירות להתמקד בפעולות היותר מורכבות ובכך לעבוד על יותר עסקאות בו זמנית. הכלי הנוסף שמושק היום, AI Insights, מאפשר ניתוח אופטימלי של הליך המכירה תוך ריכוז מידע מפלטפורמות שונות כדי לחזות את סיכויי ההצלחה של העסקה, ולנהל הליך מכירה מיטבי שמותאם לצרכים של כל לקוח. 
כאשר רק 5% מהליך המכירה הכולל מוקדשים לאינטרקציה ישירה בין צוותי מכירה לקונים, חשוב לאנשי המכירות להבין מה קורה ב-95% הנותרים מהזמן ולהשפיע על חלק זה. הפיצ׳רים החדשים יאפשרו לאנשי מכירות להבין טוב יותר כיצד הלקוחות הפוטנציאלים משתמשים בחומרי המכירה השונים ששותפו בהליך המכירה, להבין מה קורה בצד הרוכש, לנתח סיגנלים שונים המגיעים מצד הלקוחות בצורה טובה יותר ולהשפיע על חלק גדול יותר מה-5% על ידי מתן חווית שירות עצמי הזמינה תחת ניהול איש המכירות.
"אנו נרגשים להשיק היום את כלי הבינה המלאכותית החדשים שלנו, הראשונים שמשרתים גם את הרוכשים הפוטנציאליים וגם את אנשי המכירות", אומר גל דיטש, מייסד משותף ו-CPO באליינד. "האמת היא שרוב תהליכי הרכישה מתבצעים באופן עצמאי עם מעורבות מינימלית מצד אנשי המכירות, ולכן המטרה שלנו היא לשלב באופן מיטבי טכנולוגיות AI מתקדמות שמסייעות לאנשי מכירות לשפר את החוויה שביכולתם להציע ללקוחות פוטנציאליים, גם כשהם לא נוכחים. באמצעות שני כלי הבינה המלאכותית החדשים שלנו, אנחנו בטוחים שנוכל לספק גם לקונים וגם לאנשי המכירות תהליך רכישה מהיר ויעיל יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה