תרבות ופנאי

גאנז אנד רוזס והנהלתה מסתבכת: הצלמת הוותיקה תובעת את הלהקה

להקת ההארד רוק האמריקאית, 'גאנז אנד רוזס' נתבעת על ידי הצלמת לשעבר של הלהקה בשל הטרדה מינית והפרת זכויות יוצרים. להקת 'גאנז אנד רוזס': "גברת בנזובה קיבלה תשלום ויחס מעולים במשך 12 שנים"
מערכת ice | 
גאנז נ רוזס (צילום ויקיפדיה)
קתרינה בנזובה, הצלמת של הלהקה שהייתה אחראית על תיעוד ההופעות במשך 12 שנה תובעת את להקת ג'אנז אנד רוזס' והנהלתה בשל שלל הטרדות מיניות שביצע בפניה מנהל הלהקה, פרננדו לבייס . מלבד זאת, תובעת בנזובה את הלהקה והנהלתה על הפרת זכויות יוצרים לאחר שזו השתמשה בתמונות של חברי הלהקה שצילמה ללא מתן קרדיט וללא אישור מצידה. בתגובה, הלהקה טענה כי הגישה תביעה נגדית בחודש אוקטובר האחרון.
בנזובה תפקדה כצלמת הלהקה מ-2010 עד 2022. כאשר נכנס לתפקידו מנהל הלהקה החדש, פרננדו לבייס ב-2016, החל להציע לבנזובה הצעות מגונות ומטרידות. לאחר שדחתה אותו, היחס שקיבלה ממנו היה עוין ואגרסיבי ואף ציינה בכתב התביעה כי הוא "קרא לה בשמות, הגחיך אותה, השפיל, התנהג בבריונות ושיקר לה".
מלבד אלו, לבייס החליט להוריד משכרה של הצלמת ללא ידיעתה, העביר אותה למלונות זולים יותר במהלך סיבובי ההופעות של הלהקה וסירב לפצות אותה על ההוצאות השונות שהיו במהלך סיבובי ההופעות. בנוסף לכך, טוענת בנזובה כי לבייס השתמש בתמונות שצילמה ללא אישור מצידה וללא קבלת קרדיט.
כאמור, בנזובה הפסיקה את עבודתה ב-2022 ולבייס טען כי הסיבה לכך היא מגבלות תקציביות. בכתב התביעה מציינת בנזובה כי הפסקת העבודה הייתה משותפת לאור יחסו המטריד והעוין שחוותה מצידו. הלהקה הגיבה על ההאשמות והתביעה ואמרה כי: "גברת בנזובה קיבלה תשלום ויחס מעולים במשך 12 שנים, ורק לאחר שהפסקנו להשתמש בשירותיה היא ניסתה לטעון בעלות על תמונות שעל פי החוזה שלה שייכות ללהקה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה