תרבות ופנאי

מיקי זוהר מטיל פצצה: האם יוטלו קנסות על אוהדי כדורגל?

האלימות בספורט: שר התרבות והספורט, מיקי זוהר בוועדת החוקה: "מדובר בדיון שיכריע את גורל הספורט בישראל, האלימות הפכה להיות מכת מדינה. השופטים רואים לפניהם אוהד של קבוצה ומרחמים, אבל בחוץ זו הפכה להיות זירת מלחמה כשמסרטנים מגרש שלם באבץ, אין משחק ללא יציע בוער ואבוקות דולקות" 
דוד זולדן | 
מיקי זוהר (צילום shutterstock, פלאש 90/ תומר נויברג)
שר התרבות והספורט, מיקי זוהר השתתף בדיון שנערך בשעה זו בוועדת החוקה לאישור תקנות שיאפשרו קנסות על עבירות אלימות בספורט והזהיר: "אין כמעט אירוע ספורט שלא נגמר באלימות, האלימות הפכה לתרבות, יש אנשים שמגיעים לא כדי לעודד את הקבוצה אלא לעשות פרובוקציות אלימות. אם לא נמגר זאת אנחנו מסכנים את עולם הספורט בישראל. 
הענישה הקיימת לא עונה לצרכים בשטח, יש עונשים קולקטיביים שהקבוצות נענשות בשל התנהגות האוהדים ועוד מחדלים. הסיבה היא שאין למנהלת הליגה את הכלים להתמודד- הם לא יכולים להרחיק או לקנוס את האוהדים והדרך היחידה להתמודד היום כמדינה שאחראית על הסדר הציבורי הוא הרחקה של אוהדים לתקופות מוגבלות. 
לפי השר זוהר: "הפתרון האולטימטיבי עליו עובדים הוא שיפוט מהיר כנגד אוהדים פורעים ומן הסתם יהיו תקופות הרחקה ארוכות יותר. המגרשים הפכו לזירת מלחמה, הורים פוחדים לשלוח את ילדיהם משום שזו סכנה אמתית. ספורט ואלימות לא עובדים יחד. זה לא הפתרון האולטימטיבי אך כל הפתרונות כגון עונשים קולקטיביים או סגירת יציעים לא עוזרים. הנושא הזה סופר קריטי לעונה הזו וגם כמובן להתמודדות עם האלימות בעונה הבאה". 
השר זוהר חשף כי: "אני בוחן עם השר לבט"ל ושר המשפטים כלים נוספים לטיפול באלימות במגרשים, אישור התיקון ייתן לנו אפשרות לעבוד מול המשטרה ולוודא שיש מספיק כוח אדם לצורך הקנסות. אני מודה לשר טרופר שעבד על התקנות ואני מתכוון להחמיר יוצר ממנו, כי הוא הציע את התקנות בתקופה בה רמת האלימות הייתה פחותה. במקרים של אלימות קיצונית צריך לפעול בצורה יותר אקטיביסטית ולוחמנית כלפי אותם הפורעים שהורסים כל חלקה טובה בספורט הישראלי".
"אנחנו דוחפים להגשת כמה שיותר כתבי אישום כנגד אוהדים אלימים. ברור שהיום רמת הענישה לאוהדים שנתפסו בגין מעשה אלים היא עדינה על גבול לא קיימת- מסתפקים בהרחקה ממשחק או שניים. השופטים אני מניח רואים לפניהם אוהד של קבוצה ומרחמים, אבל בחוץ זו הפכה להיות זירת מלחמה כשמסרטנים מגרש שלם באבץ, אין משחק ללא יציע בוער ואבוקות דולקות". אמר זוהר. 
 
לסיום אמר השר זוהר: "לתפיסתי זה חלק מהפתרון, מרכיב אחד שנותן ענישה מידית, זה לא הפתרון האולטימטיבי. מחר אוהד זרק חפץ למשחק, שופט מרחיק אותו. התכנית שלי היא שיהיה שופט ייעודי ביחידה עם תובע שייעודו יהיה הגשת כתבי אישום במקרי אלימות וכך יהיו הרשעות מהירות תוך חודשיים שלושה. אני גם רוצה לתת כלים של הרחקה של מספר שנים. זה מאוד קיצוני אבל במקרים קיצוניים יכול להיות שצריך מעשים קיצוניים. בנוגע לאכיפה רצינו ליצור מאגר של אנשים, או מצלמות לזיהוי שיוכלו לזהות את האוהד בדרך החוצה, מגנומטרים, כלבי הרחה, כי המצב באמת קיצוני. התקנות הללו הן חלק קטן מהפתרון אבל עלינו להתחיל במשהו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה