תרבות ופנאי

זוהר ארגוב ועפרה חזה בדואט שלא נשמע מעולם

השיר שעומל עליו תאגיד השידור, שייצא לכבוד יום העצמאות, הופק באמצעות בינה מלאכותית, שפיתחה את השיר בעזרת חקיינים של שני הזמרים
מערכת ice | 
עפרה חזה, זוהר ארגוב (צילום פלאש 90/ משה שי)
תאגיד השידור כאן מתכנן להוציא לכבוד יום העצמאות שיר חדש של זוהר ארגוב ועפרה חזה, שנוצר על ידי בינה מלאכותית. על הדיווח בynet, התאגיד גייס חקיינים של ארגוב וחזה "על מנת שהבינה המלאכותית תלמד את הסגנון של השניים" והדגישו כי "הפרויקט מורכב ורגיש ונעשה בתיאום עם המשפחות - ורק אם התוצאה תהיה מכובדת יעלה לאוויר". את השיר כתבו רון ביטון ורועי מכלוף, כשמנצח על הפרויקט טל פורר מאולפן סשן 42. 
למרות שזאת לא הפעם הראשונה שהשתמשו בבינה מלאכותית ליצור שירים עם זמרים שכבר אינם בחיים, תמיד הניסויים נעשו עם שירים קיימים, לדוגמה הדואט של ארגוב עם איל גולן לשיר "עוד דקה אחת את נעלמת". 
עפרה חזה, שהלכה לעולמה בשנת 2000 בגיל 42 בלבד מסיבוכים במחלת האיידס, נבחרה בינואר האחרון היא לרשימת 200 הזמרים והזמרות הגדולים בכל הזמנים שפרסם המגזין "רולינג סטון".
זהר ארגוב, שהלך לעולמו בגיל 32, נחשב לגדול זמרי המוזיקה הים-תיכונית, אך השאיר אחריו מורשת שנויה במחלוקת עקב הסתבכויותיו בפרשות פליליות, כולל שימוש בסמים והרשעה באונס. ב-1987 שם קץ לחייו בתא מעצר בראשון לציון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה