תרבות ופנאי

גלית גוטמן במסר אישי בשבוע האופנה: "לכו להיבדק"

שבוע האופנה בארץ השנה נגע בנושא חשוב והוא בריאות האישה. בין המובילות העיקריות של המטרה השנה הייתה גלית גוטמן שעלתה על המסלול בלבוש אחיד עם הכיתוב: "לכו להיבדק"
מערכת ice |  1
גלית גוטמן, מנחת 'מי יכול על ישראל - לתת באהבה' (צילום מסך: קשת)
לצד שבוע נוסף של מחאות התקיים גם שבוע האופנה קורנית FAC תל אביב והשנה הוא עסק בבריאות האישה. אמש (ד') בסימן זה הוצגו עבודותיהם של סטודנטים במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר ואת הדגם המרכזי של ליאור שוורצמן הציגה גלית גוטמן.
המגישה והדוגמנית צעדה על המסלול כשהיא לבושה בסט אחיד בצבע בז' בהיר ועליו כיתוב בודד: "לכו להיבדק". המסר הקצר הוא ברור ומכוון כלפי נשים צעירות ומבוגרות בארץ, וקורא להן להיבדק במסגרת סרטן צוואר הרחם.
גוטמן עצמה מקושרת אישית למסר זה היות שבשנים האחרונות הלכה להיבדק בעצמה והתגלו בגופה סרטנים טרום סרטניים של סרטן צוואר הרחם. מאז היא נותחה ולא נמצאת יותר בסכנה ועדיין הולכת לבדיקות תקופתיות. גוטמן צעדה על המסלול בשם עמותת "הבית של בר" ומטרתה בין היתר היא לקרוא לנשים וגברים להתחסן נגד וירוס הפפילומה.
לצד תצוגת האופנה התקיימו פאנלים בנושאים שונים ובהם מודעו למחלות סרטן גניקולוגיות וגיל המעבר. עמותת "הבית של בר" קמה לזכרה של מעצבת האופנה שרית רוזנברג לוי שנפטרה בעקבות מאבק עם מחלת הסרטן כשהיא בת 54 בלבד. המעצבת המנוחה גילתה את המחלה בשלב מאוחר מדי ועל כן כיום העמותה מובילה העלאת מודעות לבדיקות וגילוי מוקדם בקרב נשים בארץ.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    גלית היא הקול של משרד הבריאות אלו ששלחו את כולם להתחסן (ל"ת)
    ישראל 03/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור