תרבות ופנאי

יורם לוינשטיין מגיב לתחקיר? כך יפעל למניעת הטרדות מיניות

כחודש וחצי לאחר התחקיר שחשף עדויות להטרדות מיניות נגד סטודנטים בבית הספר למשחק יורם לוינשטיין ולאחר שהכחיש את כל ההאשמות, הסטודיו בשיתוף עם ארגון השחקנים הודיע על "שורת צעדים ליצירת מרחב בטוח ונקי מהטרדות מיניות והתעמרויות"
מערכת ice | 
יורם לוינשטיין (צילום דניאל פרץ)

לאחר שבתחילת החודש שעבר, נחשפו בתחקיר של תאגיד השידור הציבורי, עדויות להטרדות מיניות לכאורה שבוצעו על ידי מנהל בית הספר למשחק יורם לוינשטיין, אשר זכה לגינוי מצד ארגון השחקנים שאף התראיינו בכתבה והצהירו על כוונתם לפעול בנושא, היום (ראשון) פרסם הארגון הודעה משותפת עם בית הספר למשחק בה הכריזו על "שורת צעדים ליצירת מרחב בטוח ונקי מהטרדות מיניות והתעמרויות ברחבי בית הספר".

בין הצעדים שהוכרזו: מינוי ממונה חיצוני לנושא הטרדות מיניות, גיבוש קוד אתי חדש שיחייב את כל צוות ההוראה בבית הספר והסטודנטים ויתן מענה לסיטואציות רגישות במהלך לימודי המשחק.


במקביל הוחלט בסטודיו על קיומם של הדרכות מיוחדות לכלל התלמידים והמורים בתחילת כל שנת לימודים בנושא הטרדות מיניות ועל מינוי "מתאמת אינטימיות", שתדריך את צוות בית הספר והתלמידים ותהיה נוכחת לפי הצורך בסצנות רגישות. הסיכום הסופי בין הצדדים אושר היום בישיבת הועד המנהל של בית הספר למשחק מיסודו של יורם לוינשטיין.


לילך סגל המנהלת האומנותית והפדגוגית של הסטודיו, אמרה: "הגענו להחלטות חשובות שיאפשרו לנו מצד אחד לחזק ולבצר מרחב בטוח לכל תלמידה, תלמיד וצוותי ההוראה, תוך יישום הניסיון המצטבר בארגון שח"ם בנושאים אלו. זאת תוך שמירה על ציביון בית הספר אשר הביא אותו למקום שבו הוא נמצא כיום, כבית הספר המוביל ללימודי משחק".


לצד דברים אלו, נזכיר כי עם פרסום הכתבה לוינשטיין מצדו הכחיש בתוקף את הטענות נגדו: "התיאורים האלו מופרכים וכמובן שאין בהם אמת. בית הספר שלנו מקפיד מאוד על הנושא הזה של הטרדות מיניות. החדר שלי אף פעם לא נעול וגם הציטוטים שיוחסו לי בכתבה שקריים. אני לא משתמש במילה "מברגה" ואני לא הייתי מאפשר לשיח עם תלמיד לעבור לפסים כאלו שלא מתאימים", אמר בין היתר.

לדבריו, "גם הטענות על אמירה משפילה לתלמידה היא עיוות נורא של המציאות. צריך להכיר את הסטודיו שלנו. זה קורס טיס של תחום המשחק. זה מקום תובעני, אנחנו עובדים בצורה אינטנסיבית עם כל תלמיד כדי להוציא ממנו את הכישורים שלו למקסימום במטרה שיצליח". 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה