תרבות ופנאי

"תערוכת פופ אפ ייחודית וראשונה מסוגה בישראל"

מתי בפעם האחרונה עצרתם עם הילדים להסתכל על עץ בשלכת? להאזין לציוצי הציפורים? לגלות צורות בעננים? חיי היום־יום שלנו עמוסים כל כך במשימות ובגירויים עד שרובנו כבר לא מבחינים באין-סוף הרגעים הנפלאים שמתרחשים מתחת לאפנו. בחוויה האינטראקטיבית החדשה של מוזיאון "האדם והחי" יכולים הורים וילדים לגלות ולגעת בטבע
מערכת ice | 
המוזיאון הראשון שלי (צילום נדב כהן יונתן)
בימים אלה נפתחת במוזיאון האדם והחי ברמת גן התערוכה "המוזיאון הראשון שלי", תערוכה פעילה לגילאי שנתיים עד שש, שעוסקת בטבע היום־יומי ויוצרת מרחב חווייתי, שמאפשר זמן איכות משותף להורים וילדים, ומזמין את  המבקרים הקטנטנים של המוזיאון להתנסות, להתבונן, ליצור ולחקור במרחבים אינטראקטיביים שנוצרו במיוחד עבורם; הוריהם מוזמנים לחזור למפגש הראשוני ומעורר הפליאה בין ילדות לטבע.
בתערוכה שתי גלריות המציעות מגוון תוכן חווייתי, שיפגיש את המבקרים עם הטבע בדרך חדשה ויצירתית, המציע חוויות חקר, גילוי ויצירה להורים ולילדים. המבקרים מוזמנים להציץ אל תוך קן נמלים ענק, לגעת בעננים, לקפץ בין שלוליות, לקרוא לירח כדי לפגוש אותו מקרוב, לעזור לעץ להשיר את עליו בשלכת, ליהנות מיצירה עם חומרים מהטבע, ועוד.
התערוכה נולדה מתוך ההבנה כי חסרים מרחבים שבהם הורים וילדים צעירים יכולים להיפגש בשקט ולבלות זמן איכות משמעותי בשנים המשמעותיות ביותר להתפתחות הילדים. את התערוכה מלווה מרכז דואט להתפתחות הילד באוניברסיטת בן גוריון בנגב, בראשות פרופ' נעמה עצבה-פוריה, פסיכולוגית התפתחותית. לצד כל מוצג מופיעות שאלות המאפשרות שיחה משותפת ומעוררות מחשבה על הקסם שבטבע, המקיף אותנו בכל מקום ובכל יום בחיינו. 
ניב נודלמן, מנהלת ואוצרת מוזיאון האדם והחי, מסבירה כי הרעיון של המוזיאון היה להפגיש את הילדים עם הטבע מקרוב במגע ידיהם: "השנים הראשונות של חיי הילדים מלאות בסקרנות ובתגליות. נקודת המבט הרעננה והחקרנית שלהם רואה גם את כל מה שנעלם מעינינו, המבוגרים, או נתפס כמובן מאליו".
עוד הוסיפה נודלמן ואמרה כי: "הפעילות במוזיאון מזמינה את הילדים לשהות, להתבונן, לחקור וליצור באופן חופשי ועצמאי, ומזמינה את ההורים לאפשר לילדים להוביל, להתבונן יחד בסבלנות ובסקרנות, להתרגש מהדברים הקטנים ולחזור למפגש הראשוני, מעורר הפליאה, בין ילדות וטבע. הבילוי בתערוכה "המוזיאון הראשון שלי" כולל מבחר פעילויות רב־תחומיות, המעודדות את פיתוח הדמיון, קרבה לטבע ויצירתיות, והכל בסביבה חווייתית ומותאמת לקטנטנים."
שלומית עצבה-ברנע, אוצרת התוכן ומומחית לחוויית המבקר, מפרטת: "אמנות וטבע פועלים בצורה דומה על כולנו. הם מרחיבים לנו את הלב ונותנים לגלגלי המוח, ליצירתיות ולסקרנות לפעול. זו הסביבה שבה מתקיים מפגש מעצים בין הורים וילדים בתערוכה. תקופת הגיל הרך היא תקופה משמעותית להתפתחות הילדים. הביקור בתערוכה מציע חוויה משפחתית משותפת דרך הסתכלות מזווית חדשה ורעננה על רגעים מוכרים מהטבע שאנו פוגשים יום־יום. לצד כל מוצג ימצאו המבקרים שאלות מעוררות מחשבה ושיחה, שיכולות להמשיך איתם גם הלאה".
פרופ' נעמה עצבה-פוריה, ראשת מרכז דואט להתפתחות הילד באוניברסיטת בן גוריון, מסבירה: "תקופת הגיל הרך היא אחת התקופות החשובות ביותר לעיצוב האישיות והיכולות הרגשיות, המוטוריות והקוגניטיביות של ילדינו. המוזיאון מאפשר רגעי חיבור בין הורים וילדים סביב חוויות משותפות, תוך חיזוק הקשר והתקשורת. המיזם 'המוזיאון הראשון שלי' הוא פלטפורמה לפיתוח מיומנויות אלו." 
התערוכה מתקיימת במוזיאון "האדם והחי" שממוקם בפארק הלאומי ברמת גן. בין התורמים לתערוכה נמצאת טמבור, חברת הצבע ומוצרי גמר הבנייה הגדולה בישראל. מתוך הבנה שחינוך לעיצוב מתחיל כבר בגיל הרך, תרמה טמבור את הצבעים לצביעת קירות התערוכה.
ימים ושעות פעילות:
אוקטובר 2024

ימי א'-ו' וערבי חג 14:00-9:00
ימי שבת, חג, חוה"מ וחופשת בית הספר 18:00-10:00
נובמבר 2024 – מרץ 2025
ימי א'-ה' וערבי חג 14:00-9:00
ימי שבת, חג וחופשת בית הספר 16:00-10:00
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה