תרבות ופנאי

הלם בעולם התרבות: הבמאי הישראלי שעזב את הרצליה ועבר לרהט

הבמאי והמפיק דניאל (דני) אלטר החליט בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר להגר עם רעייתו דווקא לעיר הדרומית רהט. כדי לחיות לדבריו "חיים של יחד". למרות שהתושבים המקומיים חושבים שהוא השתגע הוא מתכנן להישאר: "אנחנו משתדלים לא להיצמד לחלונות או לדלתות כשיורים"

מערכת ice | 
רהט (צילום פלאש 90/ הדס פרוש)
הבמאי והמפיק דניאל (דני) אלטר עבר עם אשתו לעיר רהט, סמוך לבאר שבע, והפך את השניים ליהודים היחידים שגרים בעיר המונה כ-80 אלף בדואים. בראיון שהעניק לכאן רשת ב', סיפר הבמאי על החיים בשכונה קשוחה המתמודדת עם פשיעה וירי.
לדברי אלטר, ששימש כמנכ"ל תיאטרון החאן בירושלים, כמנכ"ל עמותת "אמנות לעם" וכמנכ"ל תיאטרון אנסמבל הרצליה, המחשבה לעבור מהרצליה לרהט נרקמה לפני כשלוש וחצי שנים, אז החל לעבוד בעיר הדרומית כיועץ אסטרטגי לתרבות ואומנות.

דניאל (דני) אלטר | צילום: ויקפדיה; איה חיה אלטמן
יחד עם זאת, רק אירועי ה-7 באוקטובר, הביאו את הבמאי להוציא את התוכניות לפועל: "בשנה האחרונה איבדתי הרבה מאוד אנשים וחברים מהעוטף כי גרתי שם חמש שנים, ואמרנו שאנחנו לא יכולים להמשיך ולדבר על זה. פשוט בוא נקום ונעשה את זה".  
על שכניו החדשים טען אלטר כי מדובר ב"אנשים נפלאים" אך לא הכחיש את האלימות הגואה בעיר: "הרבה קרבות חמולות והרבה מאוד יריות. יש לנו לילות שיורים פה. הבוקר ירו פה והרגו מישהו ממש שני רחובות מפה".
על פי הבמאי, גם תושבי המקום מרימים גבה נוכח הבחירה שלו להגיע לעיר מרצונו, שואלים אותו אם הוא השתגע ומזהירים שהוא עושה טעות: "כמי שחי בקריית שמונה במלחמת לבנון השנייה ומלחמת לבנון הראשונה, וכן וחטף קטיושות במשך חודשים וניקה את הבית שלו מרסיסים, ואחר כך גם גר בעוטף במושב יתד - אני אתרגש מקצתM16 ?", משיב אלטר. "אנחנו לא ממש מתרגשים מהיריות. אנחנו משתדלים לא להיצמד לחלונות או לדלתות כשיורים".
אלטר טוען כי הוא ורעייתו מתכוונים להמשיך ולגור ברהט בשנים הקרובות בעיר. "ברור לי לגמרי שאם אני רוצה לחיות חיים של יחד, אני הרי לא יכול לקחת אתכם למודיעין", מסכם הבמאי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה