תרבות ופנאי

שתי התערוכות שאסור לכם לפספס הקיץ

שתי תערוכות שאסור לכם לפספס בקיץ הזה: ביונד, התערוכה הדיגיטלית הראשונה מסוגה בישראל ותערוכת הקוביה הנוגרית אשר מציגה מגוון עצום של מיצגים הבנויים כולם מקוביה הונגרית
אביב עגיב | 
מוזיאון (צילום shutterstock)
BEYOND -  תערוכת אמנות דיגיטלית הראשונה מסוגה בישראל
אם לפני קצת יותר משנתיים התערוכה של יאיוי קוסמה בישראל הייתה אירוע האומנות הכי גדול של השנה, הרי שהשנה תערוכת האומנות BEYOND שממוקמת בטחנת הקמח ברחוב סלמה - היא לחלוטין התערוכה של הקיץ ולא בכדי. מדובר בתערוכה שמשלבת בתוכה כ-25 אמני וידאו ארט , מדיה דיגיטלית וכמובן, איך לא – AI .
כולם מהשורה הראשונה והתוצאה היא אחת ממיצגי האומנות הכי מרהיבים שאפשר למצוא בימים אלה (ויש אפילו מזגן !). המקום , שמומלץ לחלוטין לפקוד אותו בשעות הערב כשחשוך, וזאת כדי ליהנות ממיצגים מרהיבים יותר , בנוי בצורה של מבואה ארוכה שהולכת ומסתעפת ומובילה למיצג שלאחריו. המיצגים עוסקים בכל פעם בנושא אחר. זה נפתח במיצג בשם SEED שבמרכזו 7 יצירות שונות ומרהיבות אך בעלות גרעין משותף. המטרה במיצג הזה היא לבטא את הפרט בתוך הכלל והוידאו ארט, שנפרש על פני ארבי קירות מתחלף בכל רגע ויוצר סמביוזה מרהיבה של שמציגה בכל פעם רעיון אחר.

(קרדיט: יח"צ)
מדובר בשילוב של בינה מלאכותית מרהיבה לצד אומנות עכשווית. מי שאחראי על המיצג אלו חברי הקולקטיב – שבעה אומנים מוערכים ומבטיחים עם רקורד מרשים ושכל אחד מהם מאפשר ומציג הצצה  לעולמות של תעתועי דמיון , דפוסי התנהגות , זיכרונות ונופים וכל אחד מהמיצג הוא לגמרי מסע בזמן. מי שאצרה את התערוכה הזו היא מיכל קרסני. 
בהמשך, כשמתקדמים במבואה, מגיעים למיצג מרהיב נוסף בשם SLICES של האמן קונסטנטין דובז'יק- מדובר בשדות דיגיטליים שיוצרים יחידות רב מימדיות ומציגים פיסה מכל מיני אלמנטים נסתרים. המטרה היא להפעיל את המבקר ולאפשר לו לייצר דינמיקה עם האובייקט. זה מרהיב ויפהפה בדיוק כפי שנשמע והתוצאה מהפנטת.
בהמשך , מגיעים למיצג אחר בשם HYBRIDS  של האמן גיל קומפורטי. שם הוא מציג חיבור על זמני  ובו עבר , הווה ועתיד. זאת משום שמרכזו של המיצג נמצא עיסוק במטמורפוזה לצד תהליכי גומלין אשר ננוצרו על ידו לפני כעשור וכעת מקבלים חיזוק ורוח גבית באמצעות שימוש ב-AI.  גם כאן,  התוצאה המזמינה ומהפנטת.  קצרה היריעה מלפרט את כל המיצגים אך כולם מרשימים, מקוריים ומבודלים זה מזה וחשוב מכך – נבחרו בקפידה. התערוכה מתאימה מאוד לבני עשרה ומעלה ומי שנמשך לעולמות של חיי הלילה, הארט וטכנולוגייה – מדובר עבורו בחובת הגעה. 

התערוכה פועלת כאמור , בטחנת הקמח ברחוב סלמה בתל אביב. יש שם חנייה בשפע ומרחק הליכה מפארק המסילה והרכבת הקלה. התערוכה תתקיים עד סוף אוגוסט בין השעות 18-23 כאשר הכניסה האחרונה היא בשעה 22. 
קובייה הונגרית
בעוד שהתערוכה הקודמת מיועדת יותר לקהל הבוגר, הרי שהתערוכה הזו לחלוטין מיועדת ואף מומלצת לילדים ולו בשביל האפשרות להוציא אותם מהמסכים ולחבר אותם לאחת האטרקציות שהיו הכי פופולריות בשנות ה-90 וה-80. התערוכה ממוקמת בקניון הזהב ומציגה מגוון עצום של מיצגים שבנווים כולם מקובייה הונגרית. המקום , מעבר להיותו ממוזג ונעים, מיועד לשהיות ארוכות ומציג שורה של מיצגים אייקונים מרשימים ומעוררי השראה שכולם מאת CUBE WORKS - אמני סטודיו קנדי לאמנות חזותית שיצרו תמונות ענק ע"י פסיפס קוביות הונגריות. יש שם מיצגים של בריאת האדם , מונה ליזה, אייקונים מתרבות הפופ וההיסטוריה והכי מרשים זה מיצג של "הסעודה האחרונה" שמורכב מלמעלה 40 אלף קוביות הונגריות.

(קרדיט: יח"צ)
אחד היתרונות של התערוכה,  היא גם האפשרות לתת לילדים להיות פעילים בה שכן יש שם מתחם פעילות שלם בקובייה חכמה בשם GO CUBE, מדובר אפוא בפיתוח ישראלי פופולארי שהגיע לכל העולם ומשלב בין הקובייה הפיזית ("העולם הישן") לבין החיבור "לעולם החדש" וניתן להפעיל אותה באמצעות הטאבלט והסמארטפון. יש בתערוכה גם נקודה ישראלית בדמות מיצגים של אמנים אהובים מאת האמן הצעיר  עמית שחורי . הוא רק בן 25 ושבר שיאים בינלאומיים בתחרויות קובייה הונגרית . מאז הקורונה החל להתפתח בתחום. המיצגים שלו ברמה בינלאומית והוא עושה כבוד רב לסמלים מקומיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה