פרויקטים

הקיץ כבר כאן: כל מה שצריך לדעת על ביטוח נסיעות לחו"ל

התקופה המתוחה גורמת לרבים לחלום על נסיעה נינוחה לחו"ל – אך גם מעוררת חששות. כך ניתן להיעזר בביטוח במקרים של ביטול או קיצור נסיעה, מצבי חירום רפואיים ומזוודות שהלכו לאיבוד
בשיתוף ביטוח 9 | 
ביטוח נסיעות לחו"ל (צילום shutterstock)
מאת: חוה טרטנר
אין ספק שבשנה האחרונה חודשי המלחמה הארוכים הביאו עימם לא מעט מתח, אי וודאות וחרדה, וכך נראה שהשנה יותר מתמיד, כולנו זקוקים להפוגה מהחדשות הבלתי פוסקות, ולכן ישראלים רבים מתכננים לצאת לחו"ל, בין אם בפורמט זוגי, משפחתי, עם חברים או לבד.
עם זאת, גם כשאנחנו מתכננים חופשה במטרה להשתחרר מהלחצים האופפים אותנו – חשוב להיות מוכנים לכל תרחיש. נכון שבימים אלה, מדברים רבות על ביטולי טיסות, דחיות, עיכובים ושאר בעיות שקשה להיערך אליהן; אך יש אתגרים אחרים, שצצים בחופשות גם בתקופות שגרתיות יותר. ביטוח נסיעות לחו"ל יכול לתת להם מענה.
עבור רבים, ביטוח זה מסייע להתכונן לחופשה בראש שקט יותר, ולהיפרד מהחששות שנלווים גם לחוויה המשמחת של נסיעה לחו"ל: למשל, מה יקרה אם אחד הנוסעים ירגיש לא טוב, יידבק במחלה כלשהי, או חלילה ייפצע, ויהיה זקוק לביקור רופא ואולי אף לטיפול רפואי ואשפוז; מה יקרה אם נידרש לקצר או להאריך את הנסיעה, מסיבות שונות, או אפילו לבטל אותה כליל; כיצד נתמודד עם מזוודה שלא הגיעה, על הציוד הנדרש שבה; והאם במקרה חירום, נוכל לחזור לארץ בהקדם.
ביטוח נסיעות בסיסי: הרובד הרפואי
ביטוח נסיעות לחו"ל נועד בראש ובראשונה לעזור לנו במקרה שבו בזמן השהייה בחו"ל, מתעורר צורך רפואי כלשהוא לאחד מהנוסעים. במקרה שכזה נוכל ליצור קשר עם חברת הביטוח, שבהתאם לצורך תספק רשימה של רופאים או מרפאות אליהם ניתן לפנות, או לחלופין, תציע החזר כספי למבוטח עבור ההוצאה, בהתאם לתנאי הפוליסה.
חשוב לדעת – כדי לרכוש ביטוח נסיעות לחו"ל, יש צורך במענה על שאלון בריאות ולעדכן באמצעותו על כל מצב רפואי קיים או קודם, כגון מחלות לב, מחלות כרוניות, אשפוזים בחצי השנה האחרונה, הריון ועוד. חשוב לענות על שאלון זה בשקיפות, כדי שחברת הביטוח תדע האם להמליץ לכם על כיסוי רפואי נרחב יותר, שתואם את מצבם הבריאותי של הנוסעים ביום הנסיעה.

(צילום shutterstock) 
כיסוי לביטול נסיעה: לכל מקרה שלא יהיה
כאמור, התקופה הנוכחית מטלטלת מאוד – וגם תוכניות שתוכננו בקפידה עשויות להשתנות בין רגע. כך למשל, לא מעט ישראלים נקראים למילואים בצו 8 לאור המצב הביטחוני המתמשך. עבור מי שכבר רכש כרטיסי טיסה והזמין מלון, רכב שכור ואטרקציות נוספות – זו עלולה להיות מכה כלכלית קשה. כיסוי לביטול נסיעה של ביטוח ישיר, למשל, כולל גם התייחסות למצב של קבלת צו 8 ויקנה לכם פיצוי במקרה שבו הצו התקבל לאחר שהוזמנו כרטיסי הטיסה, המלון וכן הלאה.
כמובן שכיסוי זה רלוונטי גם במקרים של ביטול נסיעה עקב מצב רפואי שמונע מאחד מבני המשפחה לטוס, בהתאם לתנאי כתב השירות.
כיסוי לקיצור נסיעה: כשהתוכניות משתנות
הנסיבות שמשתנות לעתים תכופות, יכולות לגרום לנו לקצר את הנסיעה – למשל, בעקבות קבלת צו 8, מחלה של קרוב משפחה שנשאר בישראל וכן הלאה. קיצור הנסיעה עלולה לעלות לכם ביוקר – בתי מלון, אטרקציות ורכב שהוזמנו ולא ניתן לקבל עליהם החזר, וכן כרטיסי טיסה שצריך לרכוש למועד הנסיעה החדש. כיסוי לקיצור נסיעה יאפשר לנו לקבל פיצוי עבור עלויות אלה, בהתאם לתנאי כתב השירות.

(צילום shutterstock) 
כיסוי כבודה: מחכים למזוודה
לפעמים גם זה קורה: אנחנו מגיעים ליעד החופשה, אבל המזוודה מגיעה באיחור של כמה ימים, או לא מגיעה כלל. התוצאה – במקום להתחיל ליהנות מהחופשה, אנחנו מוצאים את עצמנו מתרוצצים על מנת להשלים קניות של הפריטים החסרים, בעלות כספית לא מבוטלת. כיסוי כבודה יבטיח קבלת פיצוי כספי עבור הוצאות אלה, עד לסכום הנקוב בפוליסה.
ביטוח ספורט אתגרי: לנועזים שבינינו
ביטוח הנסיעות הבסיסי אינו מכסה פעילויות המוגדרות ספורט אתגרי, כגון צניחה, באנג'י, רפטינג, סנפלינג ועוד. אם הנכם מתכוונים לעסוק בפעילויות אלה בחו"ל, כדאי לרכוש כיסוי ספורט אתגרי ייעודי.
על אותו העיקרון, קיים גם כיסוי ייעודי לספורט חורף, למקרה שאתם מחליטים לאתגר את עצמם ולטוס להתקרר בחופשת סקי ביעד מרוחק.  
בשורה התחתונה, ביטוח נסיעות לחו"ל שמתאים בדיוק לצרכים שלנו, מאפשר לנו להשאיר מאחורינו לפחות דאגה אחת, ולהתמקד בחוויות הנעימות והמשמחות המצפות לנו בטיול.