תרבות ופנאי

20 שנה למותה: כך יחלקו כבוד למשוררת הלאומית

נעמי שמר הייתה אחת מהיוצרות המשמעותיות ביותר בהיסטוריה של ישראל. כעת, בתאגיד השידור כאן מציגים שורה של שידורים מיוחד במלוא שני עשורים ללכתה. בין השאר: המגישים האהובים יבחרו את השירים שנשזרו בפסקול חייהם והשפיעו עליהם במרוצת השנים
מערכת ice | 
נעמי שמר (צילום ויקיפדיה)
שני עשורים עברו מאז לכתה של המשוררת נעמי שמר. כעת, לסימון התאריך החשוב, מציינים את מותה בתאגיד השידור כאן. מגישי כאן השתתפו בפרויקט מיוחד, במהלכו בחרו משיריה של נעמי שמר שנשזרו בפסקול חייהם. החל מיום השנה למותה של המשוררת, שחל היום (ראשון) ולמשך שבועיים ישדרו בתחנות הרדיו של כאן מיזם מיוחד בשם "אהבה בת 20", במסגרתו יושמעו בחירות המגישים. ביניהם: רוני קובן, עמרי אסנהיים, עקיבא נוביק ועוד. 
בכאן גימל ישדרו עד יום שלישי תכניות מיוחדות של "צהריים של געגוע" שיוקדשו במיוחד לשיריה של המשוררת הלאומית. ביום רביעי תשודר התכנית המיוחדת של "אהבה בת 20". ביום שבת, בין עשר בבוקר לשתיים בצהריים ישודרו ארבע שעות שיוקדשו כולן לנעמי שמר. בכאן 88 יושמעו במהלך ה-26.6 שירים שכתבה המשוררת בלוח השידורים. 
בכאן קול המוזיקה ישודרו במהלך היום יצירות מוזיקליות הקשורות בה, עיבודים לשיריה של נעמי שמר ועוד. בשעה 18:00 ישודר בשידור חוזר "לשיר זה כמו להיות ירדן", מופע עם תזמורת סימפונט רעננה בהשתתפות יהורם גאון, שלומית אהרון, הכל עובר חביבי, קובי מרימי ותמר גלעדי. בשעה 20:00 ישודר בשידור חוזר "הקונצרט שלי" שהוקלט בשנת 1998 בהשתתפותה של נעמי שמר. במהלך התכנית יושמעו היצירות שבחרה שמר.
בכאן תרבות יוקדש כל יום רביעי ליצירותיה של שמר. בשעה 09:00 תשודר תכנית עם שלוש זמרות שהושפעו ממנה, ב-11:00 ראיון מיוחד עם ביתה של שמר, ועוד. גם תחנת כאן מורשת תשתתף בציון המאורע. בכל יום רביעי יוקדשו פינות בתוכניות האקטואליה, ביניהן דיון על מורשתה כאשת ימין. בכאן ארכיון ניתן למצוא חומרי ארכיון מיוחדים הכוללים את המשוררת הלאומית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה