תרבות ופנאי

איש העסקים היהודי מכר את אוסף האומנות שלו בכמיליארד דולר

רון פרלמן, שהיה בעבר האדם העשיר ביותר בארה"ב, הסתבך בקשיים כלכליים לאחר קריסת חברת הקוסמטיקה שבבעלותו, רבלון. מסמכים חדשים שהוגשו לבית המשפט חושפים את תג המחיר של היצירות בבעלותו. בין היצירות: פיקאסו, בסקיאט ועוד
מערכת ice | 
אמנות-אילוסטרציה (צילום pexels)
מי שהיה בעבר איש העסקים העשיר ביותר בארצות הברית, רון פרלמן, נקלע לחובות כלכליים ונאלץ למכור את אוסף האומנות שברשותו. מסמכים שהוגשו לבית המשפט חושפים כי אוסף האומנות נמכר בסכום של 963 מיליון דולר. פרלמן נאלץ להיפרד מרוב הסכום, 910 מיליון דולר, על מנת לסגור את חובותיו. 
פרלמן נכלא לקשיים כלכליים לאחר שחברת הקוסמטיקה רבלון, שקנה בשנת 1985, קרסה. החברה התקשתה, במיוחד בעקבות משבר הקורונה, להמשיך להיות רווחית. אך לאחר ההכרזה על פשיטת הרגל דווח כי הרוויח פרלמן 200 מיליון דולר להונו האישי. פרלמן החל למכור את האוסף כבר לפני כמה שנים, אך הסכום המדויק נחשף רק היום בעקבות תביעה. דויטש בנק תבע את פרלמן, שהלווה כספים כנגד יצירות האומנות שברשותו. 
רוב היצירות נמכרו ביצירה פומבית בבית המכירות סות'ביס שעוסק בממכר יצירות אומנות וחפצי נוי ברחבי העולם. האוסף של פרלמן התמקד באומנות מודרנית מהמאה ה-20. סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה כי בין היצירות שנמכרו היו יצירות של האומן האפרו-אמריקני בסקיאט ויצירות נוספות של פיקאסו. 
פרלמן הוא יהודי ותרם בעבר רבות לבתי חב"ד ולמיזמים שונים ללימוד יהדות. בשנת 2017 הוא נכלל ברשימת פורבס של המוחות העסקיים הטובים ביותר. הוא התחתן חמש פעמים ואב לשמונה ילדים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה