תרבות ופנאי

רגע היסטורי: נמצאו שטרות הכסף הראשונים אי פעם בישראל

יומולדת 76 למדינת ישראל: בנק לאומי מצא את האמנה המקורית עם חתימתם של אליעזר הופיין ודוד בן גוריון בכתב ידם אשר באמצעותה הודפסו השטרות הראשונים של המדינה
מערכת ice | 
שטרות (צילום shutterstock)
על רקע חגיגות יום העצמאות העצמאות ה-76 למדינת ישראל שיתקיימו השנה במתכונת מצומצמת, ללא זיקוקים ובמות ענק בעקבות מלחמת חרבות ברזל, שיתף היום (שני) בנק לאומי כי מצא את האמנה ששימשה להדפסת השטרות הראשונים עבור מדינת ישראל שזה עתה קמה. 
כפי שדווח ב-Ynet, האמנה המקורית עליה חתומים אליעזר הופיין ודוד בן גוריון בכבודם ובעצמם, נמצאה בארכיון הבנק בזמן מעברם ממשרדיהם בתל אביב למעונם החדש בלוד. האמנה שימשה את המדינה בימיה הראשונים כאשר שמה של מדינת ישראל עוד לא הופיע עליה. באמצעותה בשנת 1948 הודפסו השטרות הראשונים של המדינה החדשה - ישראל. 
השטרות הודפסו בארצות הברית באמצעות הקשרים האישיים שהיו להופיין בארצות הברית כאשר הצליח לשכנע את חברת אמריקן בנקנוט להדפיס את השטרות הראשונים. אלה הוטסו לישראל תחת אבטחה כבדה לאחר הכרזת עצמאותה.
על רקע מלחמת חרבות ברזל ו-132 החטופים שעדיין נמצאים בשבי חמאס, חגיגות יום העצמאות של השנה שינו גוון. עמותת "נפגשים" בשיתוף עמותות וארגונים מהימין והשמאל תקיים ביום העצמאות אירוע מיוחד בלטרון הקורא לאחדות העם בהובלת המשפחות השכולות, משפחות החטופים, מילואימניקים ופצועים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה