תרבות ופנאי

עדן גולן בטירוף: כמה "דוז פואה" קיבלה מהקהל בבית?

עדן גולן סיימה את תחרות האירווזיון במקום החמישי אחרי שוויץ - מנצחת השנה, קרואטיה, אוקראינה וצרפת. בזמן ששופטי המדינות לא העניקו אף דוז פואה לנציגה הישראלית, הקהל בבית דווקא עשה זאת עם 15 "דוזים" כנגד חבר השופטים
שירה יום טוב | 
עדן גולן באירוויזון 2024 (צילום אינסטגרם/ עדן גולן, shutterstock)
עדן גולן סיימה אמש את גמר האירוויזיון במקום החמישי בשקלול נתוני הצבעות הקהל והשופטים, אחרי שהובילה מאז חצי הגמר את טבלאות ההימורים והגיעה לכמעט 30% סיכויי זכיה בעקבות אהדת הקהל שזכתה לה, אולם בסופו של דבר הידרדרה בגלל ניקוד השופטים הדל למקום החמישי בזמן שיקיר השופטים, נמו נציג שווי כבש את המקום הראשון.
נתוני הצבעות הקהל המפתיעים חשפו תמונה שונה לחלוטין מזו של השופטים, כאשר לפי ניקוד הקהל קרואטיה קיבלה את הניקוד הגבוה ביותר מהקהל עם 337 נקודות מהקהל בבית. בפער לא גדול התמקמה גולן במקום השני בהצבעות הקהל עם 323 נקודות שהשיגה מהקהל ואילו נציג שוויץ עם 226 נקודות.
בזמן שאף מדינה לא העניקה דוז פואה לישראל דרך חבר השופטים הנבחר, הקהל בבית דווקא העניק בזה אחר זה, וכך גם הקולות מרחבי העולם, הביאו לישראל דוז פואה. המדינות המשתתפות בהן הקהל העניק לישראל את הדוז פואה הן: סאן מרינו, שוודיה, פורטוגל, הולנד, לוקסמבורג, איטליה, אנגליה, פינלנד, ספרד, שוויץ, אוסטרליה, גרמניה, בלגיה, וצרפת. המדינה שהעניקה את הציון הגבוה ביותר לישראל בשקלול קולות הקהל וחבר השופטים היא גרמניה, עם 8 נקודות מחבר השופטים וכאמור, דוז פואה מהקהל. אחריה קפריסין שממנה אמנם לא ניצן דוז פואה מהקהל או מהשופטים, אך שקלול הניקוד הביא 18 נקודות לישראל עם 10 נקודות מהקהל ו-8 נקודות מהשופטים. בסך הכל 15 דוז פואה.
בתמונת חצי הגמר, שנתוניה התפרסמו לאחר תוצאות הגמר, השיגה עדן גולן את המקום הראשון, גם בחצי הגמר השני בו השתתפה, וגם ביחס לחצי הגמר הראשון בו כבשה קרואטיה את המקום הראשון. אולם בהשוואת הנקודות, גולן הגיעה למקום הראשון עם 192 נקודות ואילו קרואטיה עם 177 נקודות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה