תרבות ופנאי

עדן גולן צריכה לדאוג? תרחישי הקיצון באירוויזיון נחשפים

בשל החשש מפרובוקציות במהלך הביצוע של עדן גולן באירוויזיון, למשלחת הוצגו כמה תרחיצי קיצון אשר יכולים להתממש, ובהם זריקת חפצים על הבמה או התפרצות של קהל לבמה. במקביל - במאלמו מתרחשות הפגנות ענק נגד ישראל
מערכת ice |  1
עדן גולן (צילום יוטיוב/ כאן 11)
חצי הגמר לאירוויזיון צפוי להיערך הערב (חמישי), והמשלחת הישראלית מתכוננת לכמה תרחישי קיצון אשר עשויים להתממש בזמן הביצוע של הנציגה עדן גולן. הסיבה לכך היא בשל קריאות הבוז שנשמעו במהלך החזרה הגנרלית של גולן שנערכה אתמול, וברקע החשש מפרובוקציות נוספות בתחרות כנגדה.
כפי שפרסם רן בוקר, תרחיש אפשרי הוא זריקת חפצים על הבמה אשר עשויים לפגוע בחברי המשלחת (או לכל הפחות הם יהוו אקט מזלזל). במטרה למנוע זאת, איגוד השידור האירופי אוסר על הכנסת תיקים ובקבוקי שתייה. חשש נוסף אשר עלה הוא התפרצות לבמה, אך יש לציין כי קיים מתחם סטרילי בין הקהל לבמה שאמור למנוע זאת. בנוגע לקריאות הבוז, קיימת האופציה להחליש את המיקרופונים שמכוונים לקהל בזמן השידור החי, כך שגם אם אלו אכן יתממשו – הצופים בבית לא ישמעו אותם. 
 
במקביל, בעיר מאלמו מתקיימות הפגנות ענק של תומכים פרו פלסטיניים רבים הקוראים "מהנהר ועד הים - פלסטין תהיה חופשיה". חשוב לציין כי מאלמו היא העיר עם ריכוז האוכלוסייה המוסלמית הגדולה ביותר בשוודיה, וברחובות העיר הוצגו פוסטרים רבים נגד השתתפותה של ישראל בתחרות וקריאות להחרמתה.
 
נציין כי בעקבות מקרה קריאות הבוז שספגה גולן, תאגיד השידור הישראלי כאן פנה לאיגוד השידור האירופי (EBU) וכן לתאגיד השידור השבדי (SVT) בבקשה פשוטה מאוד: למנוע אירועים מבזים כאלו בעתיד, וכן לאפשר לישראל להתמודד בצורה הוגנת בחצי הגמר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מהמם
    יוסי 05/2024/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שיר מהמם אחד היפים שהיו לישראל עלי והצליחי עדן גולן
    סגור