קריפטו

כמה חברות קריפטו יש בישראל וכמה מיליארדים גייסו? כך נחשף בכנסת

ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לקידום תעשיית ההייטק התכנסה היום לדון במשבר ההייטק שקורה בישראל, בראש הועדה עומד ח"כ אביגדור ליברמן, בדיון נכחו גם היזם זוהר לבקוביץ' וניר הרשמן, מנכ"ל פורום חברות הקריפטו 
מערכת ice | 
מהפכה בתשלומי הקריפטו (צילום shutterstock, Magma Images)
ועדת המשנה של ועדת הכלכלה לקידום תעשיית ההייטק, בראשות ח"כ אביגדור ליברמן, התכנסה היום לישיבה שעסקה בהשפעת המלחמה על תעשיית ההייטק בישראל, תוך בחינת השלכות על הכלכלה ומתווה לתכנית חירום.
ליברמן פתח את הדיון ואמר כי כולם מודעים לכך ש-2023 היא שנת משבר להייטק הישראלי והשאלה היא מה הדרך לצאת מהמשבר, שכן ההייטק הוא מנוע הצמיחה הכי חשוב לכלכלת המדינה. לדבריו, אם רוצים להציל את ההייטק הישראלי צריך לפעול באופן מהיר הרבה יותר ולמשוך את המוסדיים להשקעה בענף.

מנכ"ל פורום חברות הקריפטו, ניר הירשמן, ציין כי בישראל ישנן 174 חברות קריפטו ו-ווב 3 שמעסיקות כ-3,800 עובדים וגייסו כמעט 4 מיליארד דולר, אך לא יכולות לפתוח חשבון בנק בישראל ולשלם מסים מחשבונות בחו"ל. לדבריו, הבעיות נפתרות בקצב איטי בצורה מזעזעת.
היזם זוהר לבקוביץ' סיפר על הודעה שקיבל הבוקר על סטארטאפ שלפני 4 חודשים היה לפני סגירת חוזה, ומאז לא מצליח לגייס משקיעים ואם לא יצליח לגייס כסף בחודש הקרוב יאלץ לסגור. "בשבילי לבקש עזרה מהמדינה זה בלתי נתפס, הייתי נגד הכנסת כספי מדינה, אבל היום אין ברירה. קשה להיות ישראלי שמגייס כסף בחו"ל. הבקשה היא נורא פשוטה, צריך כסף והרבה. להכניס הרבה כסף ולשפוך לתעשייה, אחרת לא תהייה לנו תעשייה", אמר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה