קריפטו

רעידת אדמה נוספת בקריפטו: ענקית שירותים פיננסיים בדרך לקריסה

Silvergate Capital לא מסוגלת להגיש את הדו"חות שלה כרגע, מכיוון שהיא לא מצליחה לענות על שאלות מסוימות של רואי החשבון שלה והרגולטורים, שלפי המסמך חוקרים אותה מזה זמן מה. רק לאחר שתצליח לענות על אותן שאלות תתאפשר הגשת דו"חות מסודרים כנדרש ממנה
יאיר מור | 
קריפטו (צילום shutterstock, vecteezy)
חברת ההשקעות הקליפורנית Silvergate Capital הודיעה ביום רביעי במסמך שהגישה ל-SEC, הנציבות האמריקאית לניירות ערך ובורסות, כי היא נאלצת לדחות את פרסום הדו"ח התקופתי שלה, וכי לא בטוח כלל שתשרוד את השנה.
לפי החברה, היא לא מסוגלת להגיש את הדו"חות שלה כרגע, מכיוון שהיא לא מצליחה לענות על שאלות מסוימות של רואי החשבון שלה והרגולטורים, שלפי המסמך חוקרים אותה מזה זמן מה. רק לאחר שתצליח לענות על אותן שאלות תתאפשר הגשת דו"חות מסודרים כנדרש ממנה.

מדובר בהודעה דרמטית, שכן סילברגייט מיצבה את עצמה כחברת השקעות מהוגנת ומעוגנת בעולם הפיננסי המסורתי, עם אישורים וביטוחים רגולטוריים מלאים, בניגוד לחברות קריפטו מפוקפקות. היא הדגישה זאת במיוחד מאז פשיטת הרגל של בורסת FTX בנובמבר, שבה הודתה סילברגייט כי השקיעה מיליארד דולר.
 
הודעת החברה עוררה תגובת שרשרת שאת סופה כנראה ייקח זמן עד שנדע: מניית החברה התחילה את יום המסחר של אתמול (חמישי) בוול-סטריט בצניחה של 40%, ועד סוף היום זה הידרדר עוד יותר לקריסה של כ-57%. שורה שלמה של חברות קריפטו מרכזיות מיהרו להודיע על ניתוק קשרים עם החברה על מנת להימנע מהשלכות קריסתה האפשרית.
כך, למשל, Coinbase, הבורסה הוותיקה והגדולה ביותר הנסחרת בוול-סטריט, צייצה כי "מתוך זהירות יתרה, קוינבייס לא תקבל או תבצע יותר תשלומים אל או מסילברגייט".
 
חברת הבלוקצ'יין פקסוס צייצה: "הפסקנו את כל ההעברות והפעולות בחשבוננו בסילברגייט". 
 
חברת Galaxy Digital כתבה כי "הפסיקה לקבל או לבצע העברות לסילברגייט. כחברה, עדיין אין לנו חשיפה משמעותית לסילברגייט, ופעולה זו ננקטה מתוך יתר זהירות". 
 
גם Circle, Crypto.com, Bitstamp, Cboe Digital Markets וג'מיני של התאומים ווינקלבוס הודיעו כולן על עצירת כל ההעברות מתוך ואל תוך סילברגייט. כזכור, מטבעות הקריפטו רשמו אתמול ירידות - אך הן היו כאין וכאפס לעומת מה שיקרה אם סילברגייט תקרוס ואיתה יירדו לטימיון השקעות קריפטו נוספות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה