קריפטו

"איתרנו עוד 5.5 מיליארדי דולרים": FTX מנסה להציל את עצמה

עורכי הדין המייצגים את פלטפורמת המסחר בקריפטו FTX הודיעו לבית המשפט כי איתרו סכום של 5.5 מילארד דולרים ממנו בכוונתם לשלם פיצויים ללקוחות, אך באותה נשימה הם מודים - זה לא מספיק
מערכת ice | 
סם בנקמן פריד, מייסד FTX (צילום vecteezy, freepik, יוטיוב/ CNBC)
עורכי דין העוסקים בתיק FTX הודיעו כי איתרו נכסים בשווי 5.5 מיליארד דולרים שהוחזקו בחשבונות לקוחות והוסתרו על ידי החברה. ההודעה מגיעה כחודשיים לאחר שפלטפורמת המסחר הגישה בקשה לפשיטת הרגל, בעקבותיה עורכי הדין המייצגים את FTX מנסים לקבוע כמה כסף יוכלו להציל כדי לפרוע חובות - ולהחזיר את כספי הלקוחות שהפסידו מיליארדי דולרים.
מלבד ה-5.5 מיליארד דולר, FTX מחזיקה פוזיציות משמעותיות ב-20 נכסים דיגיטליים שתוארו על ידי עורכי הדין כ"טוקנים (מטבעות וירטואליים) לא נזילים" שקשה להמיר למזומן. בעקובת כך  FTX הודיעו כי הסכום שנמצא נמוך ממה שקיוו. לפי דיווחים קודמים חסרו 8 מיליארד דולר מכספי הלקוחות, שהוחזקו ב-9 מיליון חשבונות שנפתחו בפלטפורמה. הסכום שהחברה חייבת לנושיה לא ידוע.
הנפילה של FTX פגעה באופן אנוש בשוק הקריפטו הצולע בכל מנקרה. בתחילת השבוע פלטפורמת המסחר קריפטו דום קום (Crypto.com) מודיעה כי תכנס למהלך קיצוצים ותפטר 20% מעובדיה המהווים כ-800 מועסקים מתוך 4,000 עובדי החברה כולה. למעשה מדובר בגל השני של פיטורים עליו מכריזים בקריפטו דום קום בחצי השנה החולפת, ביוני האחרון החברה פיטרה כ-5% מעובדיה.
כזכור בנובמבר האחרון, FTX פשטה את הרגל לאחר שנחשבה לאחת מפלטפורמות המסחר המובילות למטבעות דיגיטליים. לטענת מרזלק, התפוצצות הפרשה גרמה לבהלה של ממש בקרב המשקיעים שגם ככה סבלו משוק בקריסה כשכל התחזיות מראות שגל הפיטורים הנוכחי לא יהיה האחרון בקרב עובדי פלטפורמות המסחר השונות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה