קריפטו

"תאומי פייסבוק" נתבעים על הונאת משקיעים

התאומים קמרון וטיילר ווינקלבוס נתבעים על ידי משקיעים בפלטפורמת הקריפטו שייסדו, בטענה שהפרו את החוק וגרמו למשקיעים לאבד את הגישה להשקעותיהם
יאיר מור | 
תביעה ייצוגית הוגשה אתמול (שלישי), לפי בלומברג, נגד קמרון וטיילר ווינקלבוס, התאומים שטוענים כי מארק צוקרברג גנב מהם את הרעיון לפייסבוק ואף תבעו אותו על כך.
לפי התביעה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בדרום ניו-יורק, התאומים אשמים בהונאה והפרה של חוק הבורסות הפדרלי. זאת משום שפלטפורמת הקריפטו שייסדו ב-2015, Gemini, הציעה למשקיעים פקדונות נושאי ריבית אך לא ביצעה את הליך הרישוי והרישום להצעת אפיק השקעות כזה ברשות לניירות ערך ובורסות (SEC).
ג'מיני הציעה למשתמשים להפקיד את מטבעות הקריפטו שלהם בידיה, והיא תשקיע אותם ותחזיר למשקיעים בסופו של דבר סכום גבוה יותר. הריבית השנתית המובטחת עמדה על 0.45%-8%, תלוי בסוג המטבע. עם זאת, בחודש שעבר הם הקפיאו את היכולת של משתמשים למשוך את כספם מחשבונות כאלה, לאחר שפלטפורמת הקריפטו Genesis Global, שסיפקה אותו בפועל, נקלעה לקשיים בעקבות הלוואות הדדיות שלה מול קבוצת FTX של סם בנקמן-פריד, שפשטה את הרגל בתחילת אותו חודש. לפי הערכות, ג'נסיס חייבת למשתמשי ג'מיני כ-900 מיליון דולר.
המשקיעים טוענים כי העובדה שג'מיני לא ביצעה את ההליך הרגולטורי המקובל עבור אפיקי השקעות נושאי ריבית פטרה אותה מלהציג להם את מלוא הסיכונים שבהשקעה כזו, וכך הם לא קיבלו את המידע ההכרחי כדי להיות זהירים יותר בהשקעותיהם. החברה "סירבה לכבד משיכות משקיעים נוספות, ולמעשה 'ניקתה' את כל המשקיעים שעדיין היו להם החזקות בתוכנית", הם כתבו בתביעה.
בינתיים, קמרון ווינקלבוס הודיע לפני שבוע בטוויטר כי ועידת הנושים הציעה תוכנית "לפתרון משבר הנזילות ולאספקת מסלול להשבת נכסים" – אך העדכון המלא בעניין, שהובטח במקור להתפרסם בשבוע שעבר, נדחה לשבוע הנוכחי, ואין לדעת אם לא יידחה שוב.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה