קריפטו

אפל נכנסת לקריפטו? הצעד המפתיע של החברה הגדולה בעולם

אחת מבורסות הקריפטו המרכזיות בעולם חופשת כי אפל מנסה להרוויח כסף מהקריפטו בלי להיכנס באופן רשמי בתחום, ועל הדרך דופקת את כל הלקוחות שמנסים לסחור בקריפטו דרך אייפוד, אייפד או מק. האם אפל תיסוג בה מהצעד הדרקוני?

יאיר מור | 
אפל נגד הקריפטו (צילום vecteezy, unsplash)
לזה אף אחד לא ציפה: אפל ביצעה צעד שעשוי להיות או טעות מטופשת ברמה שמאוד לא מתאימה לה, או ניסיון יומרני באופן חסר תקדים של חברה מסחרית להרוויח כסף מתחום הקריפטו באפס סיכון ואפס הבנה בחומר.
בורסת הקריפטו קוינבייס – הפלטפורמה הפופולארית ביותר למסחר בקריפטו בארה"ב – חשפה הערב (חמישי) כי נאלצה לוותר על תכונה חשובה באפליקציה שלה למכשירי אפל, בשל ניסיון תמוה, שלא לומר הזוי, של אפל לאלץ את החברה לשלם לה על הפעולות שמבצעים בה המשתמשים.
"ייתכן שהבחנתם שאינכם יכולים יותר לשלוח נכסי NFT בארנק קוינבייס באייפון", כתבה הבורסה בטוויטר. "זה מכיוון שאפל חסמה את שחרור (עדכון) האפליקציה האחרונה שלנו עד שכיבינו את האפשרות. טענתה של אפל היא שעמלות ה-GAS הנדרשות לשליחת NFT צריכות לעבור דרך מערכת הרכישות באפליקציות שלה, כך שהיא תוכל לגבות מהן 30%".
 
GAS הוא הכינוי לסכום מסוים, בדרך כלל אחוז זניח למדי של שברירי אחוז משוויה של כל העברת קריפטו, שמשולם ל'כורים' שהמחשבים שלהם מאמתים את הפעולה כדי לבצע אותה בפועל (הרי בקריפטו אין בנק, ואדם פרטי או ישות מסחרית שמבצעת 'כרייה' כותבים למעשה את הקוד שמעביר נכסים מארנק אחד לאחר). יכולת השליטה על העמלה הזו היא חלק מהבלוקצ'יין, ולכן אין שום סיכוי שאפל תוכל לגבות 30% מתוכה במסגרת העמלה שלה על רכישה בתוך אפליקציה.
"לכל מי שמבין איך NFT ובלוקצ'יין עובדים, (ברור ש)זה בלתי אפשרי", כתבה קוינבייס. "מערכת הרכישות בתוך אפליקציות הקניינית של אפל אינה תומכת בקריפטו, ולכן לא יכולנו לציית לדרישתה אפילו אם היינו מנסים. הדבר מקביל לניסיון של אפל לגבות נתח מכל מייל שעובר דרך פרוטוקולי הרשת שלה".
הבורסה ציינה שהתכונה שנאלצה להסיר בשל דרישת אפל תגרום לכך שבעלי אייפון המחזיקים נכסי NFT יתקשו מאוד להעביר אותם – בין אם מדובר במכירה או אפילו במתנה. "בפשטות, אפל הציגה מדיניות חדשה להגנה על רווחיה על חשבונן של השקעות צרכנים ב-NFT וחדשנות של מפתחים לרוחב תעשיית הקריפטו. אנו מקווים כי זוהי טעות מצידה של אפל ונקודת מפנה עבור שיחות המשך עם התעשייה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה