קריפטו

הקריפטו בחקירה: האם ההשקעות בריבית מטורפת עוברות על החוק?

הרשויות בארה"ב החלו לחקור האם חברות מתחום הקריפטו הפרו את החוקים המקומיים בכל שפיתו את תושבי המדינה להשקיע בריביות מטורפות בתחום בלי שהיה להן רישיון רשמי לכך

יאיר מור | 
קריפטו (צילום unsplash)
המשבר בשוק הקריפטו בחודש האחרון עשוי להוביל להשלכות מרחיקות לכת, ואחת מהן היא הגברה אגרסיבית מאוד של הפיקוח על השוק הפרוץ למדי. אחד הצעדים בכיוון זה הוא חקירה שמתנהלת כעת על ידי מספר מדינות בארה"ב, המנסות לבדוק האם חברות מתחום הקריפטו הפרו את חוקי ניירות הערך האמריקאיים – חקירה שעשויה להוביל או לחסימת השקעות בשוק הקריפטו, או – וזו האפשרות הסבירה יותר – להסדרים חדשים שיאפשרו פיקוח על הפעילות בשוק.
בארונ'ס, חטיבת החדשות של חברת השירותים הפיננסיים דאו ג'ונס, דיווחה ביום שישי כי מנהל נציבות ניירות הערך של מדינת אלבמה, ג'וזף בורג, חוקר את התנהלותה של חברת ג'נסיס גלובל, כדי להבין האם הפרה את חוקי ניירות הערך – ולדבריו, הוא עובד בשיתוף פעולה עם רגולטורים נוספים ממדינות אחרות בארה"ב שבודקים את אותו חשד במה שמכונה "חקירה רחבת היקף" בנוגע ל"קשרי הגומלין" בתעשיית הקריפטו.
מדובר בעניין מסובך, שכן חברת ג'נסיס לא הציעה את שירותיה לצרכנים בארה"ב – או בכל מדנה אחרת, למען הדיוק. ג'נסיס לא עובדת מול משקיעים פרטיים, אלא מול חברות קריפטו שרוצות להציע למשתמשים שלהן שירותי השקעה מסוימים – כאלה שבהם המשתמש מפקיד מטבעות מסוג מסוים להשקעה לפי שיקול דעתה של החברה תמורת הבטחה לריבית שנתית גבוהה מזו שמציעה כל השקעה 'מסורתית'. החברות האחרות מציעות את השירות לצרכנים, ולכן לא ברור כלל האם או מי צריך להיות בעל רישיון להציע שירותי השקעה כאלה במדינות השונות כדי לספק אותם לתושביהן.
ג'נסיס נאלצה לעצור את משיכת הפקדונות של משתמשי הלקוחות שלה, שביניהן חברת Gemini של האחים ווינקלבוס, בתחילת החודש, לאחר פשיטת הרגל של FTX שגרמה לבהלה המונית וניסיונות משיכה של סכומים שלא היו זמינים בקופתה. בשבוע האחרון דווח כי היא מחפשת משקיעים באופן נואש, ומזהירה כי אם לא תקבל הזרקת מזומנים של מיליארד דולר לפחות תפשוט גם היא את הרגל.
החברה והנציבות לא הגיבו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה