קריפטו

ארה"ב נגד חברת הקריפטו הישראלית: הלך הכסף

מספר מדינות בארה"ב פתחו בחקירה נגד חברת הקריפטו הישראלית צלזיוס, בחשד כי פעלה ללא האישורים הדרושים וגרמה לתושבים להשקיע את כספם במיזם מסוכן שכעת, לפי הרשויות, הגיע לפשיטת רגל והוריד את כספי המשקיעים לטמיון
יאיר מור | 
הקריפטו מתרסק (צילום pexels, vecteezy)
מחלקת הרגולציה הכלכלית של מדינת ורמונט פרסמה הודעה לתושבי המדינה, בה היא טוענת למעשה כי מי שהשקיע את כספו באמצעות חברת הקריפטו הישראלית צלזיוס – ככל הנראה איבד את כספו.
"המחלקה מאמינה כי צלזיוס נמצאת עמוק בחדלות פירעון, ואין לה נכסים או כסף מזומן כדי לכבד את התחייבויותיה", כתבה המחלקה, וחזרה בכמה וכמה ניסוחים שונים על הערכות לפיהן החברה לא תחזיר את כספי המשקיעים, שניסו להרוויח באמצעותה כסף על ידי השתתפות בהלוואות הקריפטו שהציעה תמורת עמלות גבוהות באופן שאמור היה מלכתחילה לעורר חשד להגזמה. הרגולטור הזהיר גם כי התושבים צריכים להיזהר מהודעות מטעם החברה שיבקשו מהם סוגים שונים של תמיכה והבעת אמון, ולא להתפתות לבצע שום שינוי נוסף, שכן סביר להניח שהוא לא יעזור להם לקבל בחזרה את כספם.
אך המחלקה לא הסתפקה באזהרה לתושבים, והודיעה שמבחינתה, לא רק שהחברה עומדת לפשוט רגל, אלא שכל פעילותה היתה מלכתחילה מנוגדת לחוק. לפי ההודעה, צלזיוס אשמה בהצעת ניירות ערך לא מאושרים בכך שמכרה נכסי קריפטו למשקיעים פרטיים במדינה, ובכך שפעלה ללא רישיון להעברות כספים. "בשל כשלונה ברישום חשבונות הריבית (שהציעה) כניירות ערך, לקוחות צלזיוס לא נחשפו לגילויים בעלי חשיבות מכרעת לגבי מצבה הכלכלי, פעילויות ההשקעה, גורמי הסיכון והיכולת לשלם את התחייבויותיה למפקידים ולנושים אחרים", נאמר באזהרה. המנכ"ל והדוברים מואשמים בכך שהציגו מידע "לא נכון" אודות מצבה של החברה.
המחלקה הודיעה כי הצטרפה לחקירה רב-מדינתית שנפתחה נגד צלזיוס, ובה כבר שותפות הרשויות לניירות ערך של המדינות אלבמה, וושינגטון, טקסס, ניו-ג'רזי וקנטאקי.
כזכור, לפני כחודש הודיעה צלזיוס על עצירת האפשרות של 1.7 מיליון משתמשיה למשוך ממנה כספים שהשקיעו, בשל "תנאי שוק קיצוניים". למרות שלא מדובר באחת החברות המרכזיות בתחום, היא לכל הפחות היתה הראשונה, אם לא המרכזית והגורמת, לגל של הודעות דומות של חברות נוספות בתחום, שעצרו את אפשרות המשיכה כאשר התגלה כי ירידה ערך מטבעות הקריפטו בחודשיים האחרונים, מאז קריסת צמד המטבעות טרה וטרה-דולר ב-9 במאי.
צלזיוס בחרה שלא להגיב לפניית ice בנושא.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה