קריפטו

הרשות לניירות ערך בעד קריפטו בישראל? "מצב בלתי נסבל"

ענת גואטה, יו"ר הרשות שהתארחה בכנס השנתי של לשכת רואי החשבון, הסבירה: "הציבור חשוף להשקעות בשוק הקריפטו ללא הגנה נאותה. תהליכי ההסדרה של שוק הקריפטו מתארכים זמן רב מידי. צריך להצמיח את הטכנולוגיה"
מערכת ice | 
מטבעות קריפטו (צילום vecteezy, unsplash)
יו״ר רשות ניירות ערך,  ענת גואטה, התייחסה היום (שלישי) בכנס השנתי של לשכת רואי החשבון לנושא הנכסים הדיגיטליים והמטבעות הדיגטליים, על רקע הרצון של בנק ישראל גם כן לקדם את נושא פיילוט השקל הדיגיטלי.
גואטה הסבירה בכנס: "נכנסים דיגטלים הם סוג של שיבוש שמשפיע על שוק הכסף בעולם. אין ממשלה בטח בעולם המערבי המפותח וגם מחוצה לו, שלא פועלת כדי לקדם את הנושא של מטבע מרכזי דיגיטלי. בנק ישראל גם הוא פועל רבות בנושא ומקדם פיילוט בשקל דיגיטלי".

עוד אמרה: "התופעה הזו לא תעלם והדיון אם זה כסף או לא, הוא משני לעובדה שהציבור חשוף להשקעות בשוק הקריפטו ללא הגנה נאותה. תהליכי ההסדרה של שוק הקריפטו מתארכים זמן רב מידי. צריך להצמיח את הטכנולוגיה. מוסדות רבים משקיעים בהטמעת בלוקצ'יין. הוקם צוות באוצר כדי לבחון את הסדרת השוק. הצוות יסיים את עבודתו וצפויים שינויי חקיקה. רשות ניירות ערך מובילה מקצועית ואכיפתית בתחום".
על תחום הקריפטו בארץ ואמר: ״מדובר במצב בלתי נסבל בו אלפי משקיעים ויזמים בתחום פועלים ללא וודאות וללא ידיעה עם הם צדיקים או גנבים. הבנקים נדרשו לעסוק בנושא, והם אינם פועלים בקצב הדרוש. אנחנו בלשכה הקמנו ועדת מומחים ובקרוב נפרסם את הממצאים. ההמלצות של ועדת המומחים שלנו תסייע לסייע לרגולטורים לקבל החלטות. אנחנו מקבלים פניות מלקוחות ואנחנו בפועל, מובילים את התחום"
לסיום אמרה: "השוק צריך להיות מוסדר, המדינה מפסידה מס ואין מי שיגן על הציבור. הכאוס חייב להסתיים בקרוב. מברכת על כך שלשכת רו״ח נותנת רוח גבית למהלכים האלו. חשוב מאוד שכל הפיקוח יהיה הוליסטי. רשות ניירות ערך ערוכה ומוכנה עם יכולות אכיפה וקבלות בתחום".
נשיא לשכת רואי חשבון, חן שרייבר התייחס לנושא אסדרת תחום הקרפיטו בארץ ואמר: "מדובר במצב בלתי נסבל בו אלפי משקיעים ויזמים בתחום פועלים ללא וודאות וללא ידיעה עם הם צדיקים או גנבים. הבנקים נדרשו לעסוק בנושא, והם אינם פועלים בקצב הדרוש. אנחנו בלשכה הקמנו ועדת מומחים ובקרוב נפרסם את הממצאים. ההמלצות של ועדת המומחים שלנו תסייע לסייע לרגולטורים לקבל החלטות. אנחנו מקבלים פניות מלקוחות ואנחנו בפועל, מובילים את התחום"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה