קריפטו

הגנבים ניצחו את חברת החשמל הזו: הפסידה 755 מיליון דולר

גנבי חשמל אשר מתחברים לרשת הציבורית באופן פיראטי על גבם של משלמי המסים, קיימים כבר זמן רב ומדובר בתופעה מוכרת, גם בישראל. עם כניסת עידן המטבעות הקריפטוגרפיים התופעה התרחבה, מאחר וכורי הביטקוין צורכים כמות גדולה של חשמל, וחברת החשמל במלזיה נפגעה בצורה נואשת מהתופעה הקשה
מערכת ice | 
shutterstock ,pexels (צילום shutterstock)
מטבע הביטקוין החל את המהפכה הגדולה ביותר שידעה המערכת הפיננסית מזה זמן רב, ואיתה גם הגיעו תופעות לוואי קשות שאט אט מתרחבות לממדי ענק. כורי הביטקוין הראשונים שהחלו לעשות זאת בביתם גילו במהרה כי נדרשים מחשבים חזקים על מנת שהתוצאות יהיו אפקטיביות.
עם הדרישה למחשבים חזקים עם כוח עיבוד משמעותי, עולה הדרישה לכמות גדולה יותר של חשמל, אשר נצרך בתהליך כריית המטבע. מי שנאלצה לאחרונה להתמודד עם התופעה הקשה של גניבת חשמל לצורכי כריית ביטקוין, היא חברת החשמל הלאומית במלזיה, שטוענת להפסדים של מעל 100 מיליון דולר.
בשל פעילותם של כורי ביטקוין שעושים זאת בדרך של גניבת חשמל, חברת החשמל המלזית TNB מתמודדת עם התופעה והשלכותיה  כבר מאז שנת 2018, לפחות בהיקף כזה שגורם לה להפסדים משמעותיים. 
החברה טוענת כי בין השנים 2018 - 2023 היא נפגעה כלכלית מגניבת חשמל על ידי כורי ביטקוין, בסכום של כ-755 מיליון דולר. מאחר ומדובר בחרת ענק במלזיה עם חשיבות לאומית, חקירה בעניין מתנהלת מזה זמן רב אך נראה כי כורי הביטקוין המלזים שעושים זאת באמצעות חשמל גנוב לא צריכים לחשוש יותר מדי והרשויות עדיין די אובדי עצות, בכל הקשור במציאת פתרון לבעיה.
סגן שר האנרגיה המלזי טוען כי נעשים מאמצים רבים במדינה במציאת פתרון ובמהלך מספר פשיטות שבוצעו ברחבי המדינה לאחרונה, אותר ציוד המתאים לגניבת חשמל בשווי של לא פחות מ-500 אלף דולר, על אף שנראה כי מדובר בטיפה בים.
בנוסף, נפתחו חקירות ענק ברשויות המסים במדינה, במטרה לנסות ולהפעיל כלי נוסף במטרה לאתר את הגנבים ולמגר את התופעה. עוד אמר סגן השר המלזי כי על אף שכורי הביטקוין משתמשים באחוז קטן מהחשמל הכללי, ההשפעה הכלכלית היא גדולה ומובהקת.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה