קריפטו

הלם בעולם הקריפטו בישראל: החברה שפרצה את הדרך בפשיטת רגל

חברת HBH, שזכתה לתהילה כחברת הקריפטו הראשונה שקיבלה רישיון מרשות שוק ההון והביטוח, הודיעה על פשיטת רגל: "עקב השנה הקשה שעברה על מדינת ישראל, שבתוצאותיה הכלכליות כולנו חוזים, לצערנו אנחנו נאלצים להפסיק פעילות
מערכת ice | 
הקריפטו בירידות (צילום shutterstock)
בעולם הקריפטו הישראלי, שנחשב לחלוץ טכנולוגי עולמי, נרשם השבוע תקדים מצער. חברת HBH, שזכתה לתהילה כחברת הקריפטו הראשונה שקיבלה רישיון מרשות שוק ההון והביטוח, הודיעה על פשיטת רגל, כך לפי פרסום של דה מרקר. במכתב דרמטי ללקוחותיה, הנהלת החברה ביקשה מהם להנזיל את כספם בדחיפות, והודיעה על כוונתה לפנות לבית המשפט בבקשת פירוק.
סיפורה של HBH מעורר תהיות רבות בקרב מומחי התעשייה. החברה, שהוקמה רק כשנה וחצי לפני קבלת הרישיון בספטמבר 2022, לא הייתה מוכרת בקרב רוב השחקנים בשוק המקומי. זאת בניגוד לפלטפורמות ותיקות כמו "ביטס אוף גולד" ו-"B2C", שנאבקו במשך שנים להשגת רישיון ולהסדרת הענף. הקלות היחסית בה זכתה HBH ברישיון מעוררת שאלות לגבי תהליכי הבדיקה והפיקוח של הרשויות, ומדגישה את הצורך בבחינה מחודשת של הקריטריונים למתן רישיונות בתחום הפיננסי המורכב הזה.

המודל העסקי של HBH התבסס על פיתוח מערכת שנועדה להיות מוטמעת בגופים פיננסיים מסורתיים, ולאפשר ללקוחותיהם לסחור במטבעות דיגיטליים כמו ביטקוין ואיתריום. המערכת פעלה במודל "גן סגור", כאשר הלקוחות יכלו לסחור רק בתוך המערכת, ללא אפשרות להוציא או להכניס מטבעות דיגיטליים באופן ישיר. שיתוף פעולה משמעותי עם בית ההשקעות אי.בי.אי ביוני האחרון נראה כצעד מבטיח, אך לא הספיק כנראה להציל את החברה מגורלה.
קריסתה של HBH מדגישה את האתגרים העצומים העומדים בפני חברות קריפטו, גם כאשר הן פועלות תחת פיקוח רגולטורי. התנודתיות הקיצונית בשוק, לצד אתגרים טכנולוגיים ורגולטוריים מתמשכים, יוצרים סביבה עסקית מורכבת במיוחד. האירוע מעלה שאלות קריטיות לגבי עתיד התעשייה בישראל: האם הרגולציה הקיימת מספקת? כיצד ניתן להבטיח את יציבותן של חברות קריפטו? והאם המודל העסקי של חברות המתווכות בין עולם הפיננסים המסורתי לעולם הקריפטו הוא בר-קיימא? התשובות לשאלות אלו עשויות לעצב מחדש את פני התעשייה בשנים הקרובות.
מחברת HBH נמסר לדה מרקר: "עקב השנה הקשה שעברה על מדינת ישראל, שבתוצאותיה הכלכליות כולנו חוזים, לצערנו אנחנו נאלצים להפסיק פעילות. הפסקת הפעילות מתרחשת בהליך מסודר, בשקיפות ובשיתוף פעולה מלא, כדי לשמור על הנכסים הפיננסיים של הלקוחות. מאחלים לכולם שנה טובה יותר". מאי.בי.אי נמסר גם כן לדה מרקר: "כספי הלקוחות יונזלו ויועברו לחשבון הטרייד שלהם בימים הקרובים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה