קריפטו

עתיד הקריפטו נחשף? ארה"ב תתפצל מהעולם, הודו כמובילה עולמית

מנכ"ל קבוצת BitMEX טוען כי חברות קריפטו אמריקאיות כמו Coinbase, Circle ו-Kraken הולכות ונעשות יותר דומות למערכת הפיננסית המסורתית,
מערכת ice | 
קריפטו (צילום freepik, pexels)
עולם הקריפטו עומד בפני שינוי דרמטי, כאשר ארצות הברית צפויה לפתח מסלול ייחודי, המתמזג יותר עם עולם הפיננסים המסורתי (TradFi). כך טוען סטפן לוץ, מנכ"ל קבוצת BitMEX, בראיון מיוחד שנערך בכנס Token2049 בסינגפור. לדבריו, חברות קריפטו אמריקאיות כמו Coinbase, Circle ו-Kraken הולכות ונעשות יותר דומות למערכת הפיננסית המסורתית, תוך התאמה לסביבה הרגולטורית הייחודית ולצרכי הלקוחות המקומיים.
פיצול זה בין ארה"ב לשאר העולם, אותו מכנה לוץ "ביפורקציה", צפוי להוביל לכך שעסקי הקריפטו האמריקאיים יתמקדו בלקוחות מקומיים, בעוד חברות מחוץ לארה"ב יימנעו מלפעול בה. BitMEX עצמה, לאחר הסתבכות משפטית בארה"ב, מתמקדת כעת באסיה. לוץ מציין כי הענף מבקש כבר שנים חקיקה ספציפית בארה"ב, אך אינו אופטימי לגבי סיכויי חקיקת קריפטו לפני הבחירות לנשיאות בנובמבר.
בניגוד לארה"ב ולאיחוד האירופי, שם כמעט לכולם יש גישה למערכת הבנקאות המסורתית, אסיה מציגה תמונה מורכבת יותר. לצד משרדי משפחה, משקיעים מאושרים ותאגידים עשירים, יש באסיה אוכלוסייה גדולה של "לא מבונקים", המהווים יותר ממחצית מאוכלוסיית היבשת. קבוצה זו זקוקה לשירותים אלטרנטיביים כמו העברות כספים בינלאומיות, מה שמספק שימוש ממשי לטכנולוגיית הקריפטו.

לוץ מדגיש כי מחוץ לארה"ב, הודו צפויה להוביל את תעשיית הקריפטו בעשור הקרוב. זאת, בתנאי שהחברות יהיו פתוחות באופן סביר וקובעי המדיניות יבינו שקריפטו למעשה מוסיף ליכולתם לשמור על עצמאות המדיניות המוניטרית. הפוטנציאל של הודו נובע מהשילוב של אוכלוסייה צעירה, מיומנת טכנולוגית, עם צורך גדול בשירותים פיננסיים חדשניים.
התחזית של לוץ מציירת תמונה מרתקת של עתיד מפוצל בעולם הקריפטו, כאשר ארה"ב הולכת לכיוון אחד, ושאר העולם, בהובלת אסיה והודו, לכיוון אחר. פיצול זה עשוי להוביל לחדשנות מואצת באזורים מסוימים, לצד רגולציה מחמירה באחרים. עבור משקיעים ויזמים בתחום הקריפטו, הבנת דינמיקה זו תהיה קריטית לניווט בשוק הגלובלי המתפתח, כאשר כל אזור מפתח את הגישה הייחודית שלו לטכנולוגיה המהפכנית הזו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה