קריפטו

מנפצת שיאים: עלייה של 3,000% באכיפה של הרשות לניירות ערך

הרשות האמריקאית לניירות ערך משנה כיוון בנוגע לאכיפה בתחום הקריפטו, כך עולה מדוח חדש. הרשות עברה מאכיפה רחבה בסכומים קטנים יחסית להסדרים בודדים בסכומים גדולים, במטרה להשיג נראות בתעשיה
שרון בירקמן | 
קריפטו (צילום shutterstock)
הרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC) קובעת שיאים חדשים בתחום האכיפת הסנקציות נגד חברות קריפטו בשנת 2024, עם גביית הסדרים בסך כולל של 4.7 מיליארד דולר, עלייה של 3,000% בהשוואה לשנה הקודמת.
הגידול הדרמטי נובע בעיקר מההסדר עם טרהפורם שעמד על כ-4.5 מיליארד דולר מיוני האחרון. על פי דוח Social Capital Markets מספטמבר, ההסדר נחשב לאכיפת הסנקציות הגדולה ביותר בתולדות הרשות.
בשנת 2024, הרשות ביצעה 11 פעולות אכיפה וגבתה הסדרים בסך כולל של 4.7 מיליארד דולר בתחום הקריפטו לבדו. מדובר בעלייה של 3,018% ביחס לקנסות שניתנו בשנת 2023, שהסתכמו ב-150.3 מיליון דולר, עם שלושים פעולות אכיפה.ההעלייה בקנסות מצביעה על שינוי אסטרטגיה מצד הרשות, שהחלה להתמקד במקרים בעלי השפעה רבה יותר. 

"המגמה הנוכחית [באכיפת ההסדרים] מעידה על שינוי אסטרטגי של הרשות ומעבר לקנסות גדולים יותר אך במספר מצומצם, במטרה להטיל אכיפות בעלות השפעה משמעותית שישמשו תקדים לתעשייה כולה", נכתב בדוח. לשם השוואה, 46% מהקנסות שהוטלו מאז 2020 היו מתחת למיליון דולר; 30% מהם נעו בין מיליון לעשרה מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה