קריפטו

סיוט הקריפטו: לאן נעלמו כמיליארד דולר מתוכנית פירמידה?

לפני כמה ימים הגישה הרשות לניירות ערך בארצות הברית כתב אישום כנגד חברת השיווק הרשתי נובה-טק, מייסדיה והמפיצים הגדולים שלה בטענה שהשניים גייסו יותר ממאתיים אלף משקיעים שנפלו קורבן להונאת פונזי בהיקף של 650 מיליון דולר | בחודש יוני הם נתבעו בניו יורק בחשד שנובה-טק היתה חלק מהונאת קריפטו בהיקף של מיליארד דולר | רק 26 מיליון דולר הושקעו בפועל בקריפטו | בני הזוג נמלטו לפני כשנה לפנמה
שרון בירקמן | 
ביטקוין - אילוסטרציה AI (צילום vecteezy)
כפי שדיווחנו, הרשות לניירת ערך האמריקאית (SEC) הודיעה ביום שני על הגשת כתבי אישום לבית המשפט הפדרלי בפלורידה נגד סינתיה ואדי פטיון, מייסדי חברת השיווק הרב שכבתי נובה-טק. על פי כתב התביעה, השניים, באמצעות החברה והמפיצים הגדולים שלה, גייסו יותר ממאתיים אלף משקיעים ו-650 מיליון דולר ל"תוכנית השקעות" שהיתה לא יותר מהונאת פונזי.
על פי כתב האישום נובה-טק השתמשה בכספי המשקיעים לצרכים אישיים של בני הזוג ולתשלום עמלות למפיצים, ולא לצורך השקעה אמיתית כפי שהובטח. הכספים אבדו עם קריסת החברה.
אבל זו אינה הפעם הראשונה שנובה-טק ומייסדיה נתבעים בגלל הונאת פונזי שקשורה לתחום הקריפטו ולנובה-טק בפרט. בחודש יוני הגישה התביעה הכללית של ניו יורק תביעה כנגד בני הזוג פטיון, נובה-טק וחברה נוספת שהקימו, חברת הכרייה AWS, בשל חשד להונאות פירמידה קריפטוגרפיות בהיקף של מעל מיליארד דולר. 
גם בכתב אישום זה נטען כי ההונאות שווקו בעיקר בשפה הקריאולית לבני הקהילה ההאיטית-אמריקאית והבטיחו רווחים מהירים ובטוחים.

על פי כתב האישום מחודש יוני, נובה-טק הפעילה תוכנית פונזי קלאסית בה השתמשה בכספים ממשקיעים חדשים כדי לשלם "רווחים" למשקיעים ישנים. בין אוגוסט 2019 לאפריל 2023, הקורבנות הפקידו בנובה-טק יותר ממיליארד דולר. החברה הציגה מצגי שווא של פעולות מסחר, אך בפועל רק כ-26 מיליון דולר הושקעו במסחר בקריפטו.
ביוני 2022, בני הזוג מכרו בחשאי את ביתם בפלורידה ועברו לפנמה, אך העמידו פנים כי הם ממשיכים להתגורר בארצות הברית. בשיחה עם אחד ממפיצי התוכנית יעצה לו סינתיה פטיון לעזוב את המדינה. "הם לא יכולים להגיש לך [את כתב האישום] אם הם לא יכולים למצוא אותך", אמרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה