קריפטו

בחזרה לזירה? המנכ"ל לשעבר של Mt. Gox מקים בורסה חדשה

מרק קארפלס, לשעבר מנכ"ל בורסת הקריפטו Mt. Gox, יקים בורסת קריפטו חדשה בשם EllipX; הבורסה תתחיל לפעול החודש
שרון בירקמן | 
מטבעות קריפטו (צילום vecteezy)
מרק קארפלס, המנכ"ל לשעבר של בורסת הקריפטו Mt. Gox שנפרצה וקרסה ב-2014, הודיע על השקת בורסת קריפטו חדשה בשם EllipX, שתצא לדרך החודש. הבורסה החדשה תפעל מפולין ותפנה בשלב ראשון לקהל היעד האירופי, עם תכניות להתרחב בהמשך לשוק הגלובלי. בשלב ההשקה, EllipX תתמקד במסחר במטבעות קריפטו בלבד. בעתיד יתווספו שירותים בנקאיים ומטבעות פיאט.
EllipX הודיעה כי תעמוד בדרישות הרגולציה של האיחוד האירופי בתחום נכסי הקריפטו (MiCA) ותקדם שקיפות באמצעות ביקורות רגילות מצד צדדים שלישיים. בראיון ל-Cointelegraph אמר קארפלס כי האבטחה והטכנולוגיה סביב ביטקוין כיום "מאפשרות אחסון בטוח של מטבעות קריפטוגרפיים".
בנוגע לשיקום האמון והפיצויים למי שנפגע מההתקפה על Mt. Gox, קארפלס הודיע כי הבורסה החדשה תציע למשתמשי Mt. Gox לשעבר הנחה של "לפחות 50%" על עמלות המסחר ב-EllipX. קארפלס מקווה שהמחווה של הנחות על העמלות תסייע לו להתחבר מחדש עם מי שאיבדו את נכסיהם במהלך קריסת הבורסה ב-2014. הוא ציין כי קיבל איומים על חייו לאחר ההתקפה, אך הוסיף שהגישה כלפיו בקהילת הקריפטו השתנתה בשנים האחרונות: "לא ציפיתי לחזור לכנס ביטקוין אי פעם...אחרי כמה שנים, אנשים באמת פנו אלי ואמרו לי, 'היי, למה לא תגיע להרצות בכנס שלנו?'".

ב-5 ביולי הודיעה Mt. Gox שתתחיל להחזיר את חובותיה לנושים בביטקוין וביטקוין קאש בהתאם לתוכנית החזר החוב שלה. ההחזרים יישלחו לנושים דרך בורסות קריפטו ייעודיות, כולל Kraken, Bitstamp ו-Bitgo. בפוסט שפרסם MtGoxBalanceBot ברשת החברתית X נכתב כי מאזן הביטקוין הכולל של נאמן Mt. Gox עמד על 94,457 ביטקוין באותה תקופה. נכון לסוף יולי 2024, הוחזרו לנושים כ-40% מתוך 850 אלף הביטקוין שעל הבורסה להחזיר. הנושים ממתינים למעלה מעשור לקבלת הביטקוין שלהם מהבורסה שהתמוטטה.
Mt. Gox  הוקמה ב-2010 והייתה הבורסה הראשונה שהציעה מסחר בביטקוין. בשנת 2014, נחשף כי הבורסה נפרצה ונגנבו ממנה 850,000 ביטקוין, בערך של כ-450 מיליון דולר באותה תקופה. קארפלס, שהיה מנכ"ל הבורסה, הורשע ב-2019 בזיוף הרשומות האלקטרוניות, אך זוכה מההאשמות החמורות יותר של גניבה ומעילה. הוא נידון ל-2.5 שנות מאסר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה