קריפטו

מהפכת הקריפטו בהונג קונג מתרחקת: 11 בורסות תחת בדיקה

הבורסות הנמצאות תחת בדיקה כוללות שמות גדולים כמו Crypto.com ו-Bullish, לצד בורסות מקומיות מהונג קונג. הבדיקות מתמקדות בכשלים בניהול נכסים והגנה מפני פשעי סייבר. אם לא יתוקנו הליקויים, הבורסות עלולות לאבד את הרישיון הזמני או להתמודד עם דחיית הבקשות לרישיונות מלאים
שרון בירקמן | 
בורסת הונג קונג והקריפטו (צילום shu)
הונג קונג נמצאת בתהליך במסגרתו תהפוך למרכז דיגיטלי לנכסים קריפטוגרפיים. כעת המאמצים ההונג-קונגיים נתקלים בחוסר ודאות: יכולתן של  11 בורסות קריפטו להשיג רישיונות מלאים נמצאת כעת בסימן שאלה. הבורסות קיבלו אישורים ראשוניים מוקדם יותר השנה.
ועדת ניירות הערך והחוזים העתידיים (SFC) של הונג קונג גילתה בעיות בכמה מהפלטפורמות הנמצאות בשלב "מיועד לרישוי". הבעיות שהתגלו במהלך הבדיקות משתנות. חלק מהבורסות התבררו כתלויות מדי בכמה מנהלים לצורך ניהול אחסון נכסי הלקוחות, אחרות לא הצליחו להגן בצורה מספקת מפני סיכוני פשעי סייבר.
שמות הבורסות הספציפיות שלא עמדו בסטנדרטים של ה-SFC לא נחשפו. הבדיקות נמשכות והמצב עשוי להשתנות, כך מסרו לבלומברג מקורות שביקשו להישאר אנונימיים.

הבורסות הנמצאות כעת תחת בדיקה כוללות גופים בינלאומיים כמו Crypto.com ו-Bullish, לצד בורסות קריפטו מבוססות בהונג קונג כמו HKbitEX, PantherTrade, Accumulus, DFX Labs, Bixin.com, EX.IO, YAX, WhaleFin ו-Matrixport HK.
דוברת ה-SFC ציינה שהסוכנות אינה מגיבה על מקרים פרטניים. עם זאת, היא הדגישה שהבדיקות נועדו לקבוע אם הבורסות עומדות בדרישות הרגולציה. עוד ציינה הדוברת כי כאשר פלטפורמה אינה מצליחה לתקן את הליקויים הקריטיים שהתגלו במהלך הבדיקות, הוועדה עשויה לבטל את הרישיון הזמני שניתן לה או לדחות את בקשת הרישוי כולה.
הבורסות הנמצאות כעת תחת בדיקה אינן רשאיות להוסיף לקוחות חדשים עד שיקבלו רישיונות מלאים. אם בקשותיהן יידחו, הן ייאלצו להתחיל את תהליך ההגשה מחדש. בורסות שפעלו בהונג קונג לפני החלת הנהלים החדשים ולא הגישו בקשה לרישיון, נדרשו לעזוב עד סוף חודש מאי.
רישיונות מלאים צפויים להינתן עד סוף 2024 לחברות שיעמדו בכל הדרישות הרגולטוריות. נכון לעכשיו, רק שתי פלטפורמות קריפטו, OSL ו-HashKey, מחזיקות ברישיונות מלאים בהונג קונג.
עד כה, 12 חברות נסוגו מתהליך ההגשה לרישוי, בכלל זה בורסות כמו Huobi HK, OKX, Bybit ו-VAEX.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה