קריפטו

כמו מנתח פלסטי: מי מרוויח כמאה אלף דולר בשנה?

שוקי הקריפטו רעדו מארצות הברית ועד קוריאה: אישור קרנות הסל של ביטקוין הביא לזינוק חד בנפח העסקאות וברווחיות של בורסות הקריפטו הגדולות בדרום קוריאה, והן מיהרו לצ'פר את העובדים
שרון בירקמן | 
קריפטו. אילוסטרציה AI
השכר השנתי הממוצע של עובדים ומנהלים בחברת דונמו (Dunamu), המפעילה את בורסת הקריפטו אפביט (Upbit), גבוה יותר מזה של עובדים בבנקים הגדולים בדרום קוריאה. 
סוכנות החדשות המקומית News1 מדווחת כי השכר השנתי הממוצע שקיבלו עובדי דונמו במחצית הראשונה של 2024 עמד על כמאה אלף דולר, כך עולה מנתונים שפורסמו על ידי רשות הפיקוח על שוק ההון (FSS). השכר השנתי הממוצע של עובדי ארבעת הבנקים הגדולים במדינה עומד על כ-86,700 דולר בלבד.
השכר בדונמו עלה במהלך השנה פי 2.2 (כ-124%) לאחר שבמחצית הראשונה של 2023 עמד על 44 אלף דולר בלבד. נראה שרוב העלייה הגיעה בצורת תגמולי בונוסים מבוססי ביצועים.

עליית השכר המשמעותית נובעת מביצועים טובים במיוחד של הבורסה: ברבעון הראשון של 2024, דונמו רשמה מכירות מאוחדות של כ-400 מיליון דולר ועלייה של קרוב ל-40% ברווח התפעולי בהשוואה לרבעון האחרון של השנה הקודמת. 
העלייה החדה מיוחסת לעניין גובר בנכסים וירטואליים בקוריאה בין היתר בגלל השפעת ה"ראלי" בשוק הקריפטו ברבעון הראשון של שנת הכספים 2024 לאחר אישור קרנות הסל של ביטקוין בארצות הברית. מומחים מעריכים כי השפעות השוק השורי שהתעורר בעקבות השקת קרנות הסל של ביטקוין בארצות הברית הורגשו גם בבורסות המקומיות.
התקופה הטובה, כך נראה, הביאה את מפעילת הפלטפורמה לחלק בונוסים נדיבים לעובדים; בנוסף, החברה שילמה למנכ"ל שלה בונוסים בשווי של יותר מ-2.4 מיליון דולר במחצית הראשונה של השנה הפיסקלית, שהוגדרו בתקשורת הקוריאנית "יותר מפי שניים מזו של מנכ"לים בכירים במגזר הפיננסי". לשם השוואה, מנכ"ל סיטי בנק קוריאה קיבל באותה תקופה 1.54 מיליון דולר ויו"ר קבוצת האנה פייננשל קיבל 1.35 מיליון דולר באותה "בלבד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה