קריפטו

צניחת הביטקוין: האם נמצא הגורם האשם בירידה החדה?

צניחת מחיר הביטקוין ב-15% החודש מיוחסת לגורמים רבים, אולם נראה כי דווקא הליך מכירת ביטקוין שמבצעת ממשלת גרמניה בשווי 2.5 מיליארד אירו הוא הגורם. עם מכירה מתמשכת וצניחת מחירים נוספת באופק, כך מטלטלת המכירה את השוק
רפאל בן זקרי | 
גרמניה וביטקוין (צילום Shutterstock)
עולם הקריפטו חווה טלטלה בחודש האחרון, כאשר מחיר הביטקוין צנח ב-15%. רבים מחפשים הסבר לירידה החדה ותולים אותה בשלל גורמים, אך נראה כי הסיבה האמיתית לירידה מגיעה מכיוון אחר ופחות צפוי.
מאז חודש יוני, גרמניה נמצאת בתהליך מכירת כמות אדירה של ביטקוין שהוחרם מאתר סרטים פיראטי בשם Movie2K. שווי המטבעות המוחרמים מגיע לכ-2.5 מיליארד אירו, והמכירה גורמת לזרימה גדולה של ביטקוין לשוק, מה שתורם לירידה במחירי הביטקוין בחודש האחרון, מאז שהחלה המכירה.
נכון לעכשיו, נותרו לגרמניה עוד ביטקוין בשווי כ-1.9 מיליארד דולר למכירה, מה שגורם לחששות הולכים וגוברים בקרב סוחרי הקריפטו שהמחיר ימשיך לרדת כשהכמות הנותרת תצא לשוק גם היא.
המכירה של הביטקוין המוחרם גררה ביקורת רבה על ממשלת גרמניה, כשחלק מהמבקרים טוענים שהמכירה היא מהלך מזורז וקצר רואי. חלקם סבורים שגרמניה הייתה צריכה לשמור על הביטקוין כמאגר כלכלי לעתיד, במיוחד לנוכח המספר ההולך וגדל של עסקאות גלובליות המתבצעות באמצעות מטבעות קריפטו.
כיום, גרמניה נמצאת במקום הרביעי בעולם בהחזקת ביטקוין באופן רשמי, אחרי ארה"ב, סין ובריטניה. עם זאת, ישנם קולות הקוראים לגרמניה ללמוד מהניסיון של מדינות כמו אל סלבדור, שהפכו את הביטקוין למטבע חוקי כבר ב-2021, ולהשתמש בהזדמנות הזו כדי לפתח את האסטרטגיה שלה בתחום הקריפטו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה