קריפטו

יפן שועטת לעבר הקריפטו: זו המגמה שתשנה את כללי המשחק?

סקר חדש חושף כי מרבית המשקיעים המוסדיים ביפן מתכננים להשקיע בנכסים דיגיטליים בשלוש השנים הקרובות. עם עניין גובר בקריפטו ו-Web3, יפן מתבססת כמרכז חדשני בתחום שמשקף את המגמה העולמית
רפאל בן זקרי | 
בורסת יפן (צילום shutterstock, freepik)
ביפן, הכלכלה השישית בגודלה בעולם, מגמת ההשקעה בקריפטו תופסת תאוצה במהירות. רוב המשקיעים המוסדיים ביפן מתכננים להשקיע בנכסים דיגיטליים תוך שלוש שנים, כך עולה מסקר חדש של Nomura Holdings ושל חברת הבת שלה לנכסים דיגיטליים, Laser Digital.
הסקר, שכלל יותר מ-500 מנהלי השקעות מגופים מוסדיים, משרדים משפחתיים וחברות ציבוריות ביפן, מראה עלייה בביקוש לנכסי קריפטו בקרב שחקנים פיננסיים מסורתיים. מתוך המשיבים, 54% מתכוונים להשקיע בנכסים דיגיטליים בשלוש השנים הקרובות. בנוסף, 25% דיווחו על התרשמות חיובית מקריפטו ו-62% רואים בתחום הזדמנות לגיוון תיק ההשקעות שלהם.
הסקר מצא כי המשקיעים המתעניינים בהשקעות בקריפטו מעדיפים להקצות לו בין 2% ל-5% מנכסיהם, כאשר בין הגורמים המרכזיים המניעים השקעות עתידיות נמנים פיתוח מוצרים שונים כמו ETF, קרנות השקעה והזדמנויות סטייקינג.
מעניין לציין כי כמחצית מהמשיבים הביעו עניין בהשקעה בפרויקטי Web3, בין אם ישירות ובין אם דרך קרנות הון סיכון. עניין זה עשוי לקבל דחיפה עם התיקון הצפוי לחוק השותפויות המוגבלות של יפן מאוחר יותר השנה, שיאפשר השקעה בנכסי קריפטו במסגרת שותפויות מוגבלות. עם זאת, הסקר זיהה גם מספר חסמים לכניסה לשוק הקריפטו עבור אלו שאינם שוקלים השקעה. בין החסמים נכללים חששות מסיכוני נגד, תנודתיות גבוהה ודרישות רגולטוריות.
תוצאות הסקר מגיעות בזמן שיפן, מעצמה כלכלית בולטת, ממשיכה למצב את עצמה כמרכז לחדשנות בנכסים דיגיטליים, עם שינויים רגולטוריים שנועדו לעודד צמיחה במגזר תוך שמירה על הגנת המשקיעים. המגמה ביפן משקפת את המגמה הבינלאומית שבה קריפטו נהפך לתחום השקעה מרכזי עבור משקיעים מוסדיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה