קריפטו

רשות המסים תחת אולטימטום: פתרון תוך 3 שבועות בלבד

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני הורה לרשות המיסים להציג תוך 3 שבועות תכנית מסודרת לפתרון החסמים בענף הקריפטו בישראל
מערכת ice |  2
מהפכה בתשלומי הקריפטו (צילום shutterstock, Magma Images)
מנכ"ל פורום חברות הקריפטו ניר הירשמן התריע בדיון בוועדת הכספים של הכנסת כי "חברות ויזמים נדחקים לצאת לחו"ל וישראל מפסידה מנוע צמיחה משמעותי. חייבים לתת ודאות למשקיעים זרים, לאפשר להכניס כספים לבנקים ולתקן את המיסוי הכפול על האופציות, לפני שנישאר ללא מענה.
בדיון שנערך היום (ג', 18.06) בוועדת הכספים של הכנסת על החסמים המשמעותיים הניצבים בפני חברות בתחום הקריפטו, בלוקצ'יין והווב3 התריעו בכירי התעשייה בפני יו"ר הוועדה ח"כ גפני על מצבה של התעשייה בישראל. במהלך הדיון הודגש כי לאור החסמים הניצבים בפני חברות ומשקיעים מצד הבנקים ורשויות המסים, יזמים ישראלים נאלצים לחפש מדינות אחרות בהן החקיקה בתחום מתקדמת ומאפשרת את פיתוחו.
 
הדיון התקיים לבקשת חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה, וביניהם ח"כ דן אילוז (הליכוד), ח"כ ולדימיר בליאק (יש עתיד), ח"כ אוהד טל (הציונות הדתית), ח"כ ינון אזולאי (ש"ס) וח"כ יצחק קרויזר (עוצמה יהודית).
החלטת יו"ר ועדת הכספים ח"כ גפני, להורות על רשות המיסים להציג תוך 3 שבועות תוכניות לפתרון החסמים של ענף הקריפטו, הגיעה לאחר סדרת תגובות בדיון מצד נציגי הגופים הרגולטורים שלטענת גפני, גלגלו את האחריות למצב בתעשייה אחד על השני. בין המשתתפים בדיון בוועדת הכספים היו נציגי רשות המיסים, המפקח על הבנקים ובנק ישראל. כמו כן, הוצג לחברי וועדת הכספים נתון כי מאז פרסום הנוהל החדש לתשלום מיסים בתחילת חודש ינואר, התקבלה אך ורק פנייה אחת מאזרח שביקש לשלם מס על רווחי קריפטו, וגם במקרה הבודד הזה עדיין לא התקבל אישור לתשלום מס.
"אפשר וצריך למצוא פתרונות. יש כאלה המעוניינים להשקיע בענף, הגיע הזמן להגיש להם יד", אמר ח"כ ינון אזולאי (ש"ס). "המדינה לוקחת אזרחים שרוצים לשלם מיסים והופכת אותם לעבריינים. יש כאן כשל מרכזי והתפקיד שלנו, כמי שמעוניינים שכלכלת ישראל תתפתח ותהיה כלכלה יציבה – הוא לדאוג לחקיקה שתאפשר את זה". אמרה ח"כ שרן השכל (הימין הממלכתי). 
"בזמן שבארה"ב מעבירים חוקים שמאפשרים לתעשייה לפרוח ואירופה מקדמת במהירות את הווב3, ישראל ממשיכה לעמוד במקום ולמעשה מבריחה מכאן תעשייה טכנולוגית-פיננסית של 174 חברות, כ- 3,800 עובדים עם למעלה מ- 3.85 מיליארד דולר בהשקעות." אמר בוועדה ניר הירשמן, מנכ"ל פורום חברות הקריפטו, בלוקצ'יין והווב 3. "בלית ברירה, ולמרות הרצון להישאר כאן בארץ, כולם נאלצים לחפש מדינות אחרות לפעול מהן אם הם רוצים להמשיך ולהתקיים. הגיע הזמן, לפתור את החסמים הקיימים ולפעול למען התעשייה ועתידה, ולא לחסל מנוע צמיחה משמעותי, ואפילו קריטי בימים שכאלה, לישראל."
עו"ד גיא סרוסי: "בדיון בזק שקיימנו בכנסת, השתתפתי כיו"ר ועדת קריפטו בלשכת עורכי הדין וכחבר פורום החברות והבלוקציין. בדיון הורה יו"ר הועדה ח"כ גפני לרשות המסים להגיע לבנות עם בכירי התעשייה בדבר פרסום תזכיר חוק לפתרון חסמי עולם הקריפטו בישראל. לקראת פרסומו של הליך גילוי מרצון אנו קוראים לכלל הרגולטורים להקל על החברות והמשקיעים בשוק. יש כאן הזדמנות היסטורית להרים את התעשייה ולהפסיק את בריחת המוחות. התעשייה משוועת להקלות, ורוצה להשאר כאן. בואו נגרום לזה לקרות".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מישהו צריך לממן את שוד הקופה הציבורית.
    דוד 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אי אפשר לשדוד קופה כשהיא ריקה. ממשלה ארורה, גומרת עלינו..
    סגור
  • 1.
    נמות ולא נשקיע בארץ
    קלאוס שוואב 06/2024/19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נוזקות ריגול כדי לאתר את אלו שכבר אינם מאמינים במערכת הכלכלית. אנשים מפחדים לשים את כספם בבנק. הכל הם הממשלת סדר עולמי חדש יצרו. כעת הם רוצים לתפוס את משתמשי הקריפטו, כדי לגזול גם אותם. ובנתיים מדינות אחרות נותנות חופש פעולה כלכלי לאזרחיהן. אז למה שנחזיק אפילו שקל אחד בישראל? למה? שהבוזזים יקחו לנו אותו? נקח את כספנו ושישראל תשאר ענייה. כל מעשה במחשבה תחילה. וכל גנב סופו לתלייה...אלא אם הוא פוליטיקאי, כי אז זה "נורמלי".
    סגור