כסף וצרכנות

הוועדה לביקורת המדינה: "נעצור את העלייה השערורייתית במחירי המזון"

יו"ר הוועדה, ח"כ מיקי לוי: "עליית מחירי הקטניות ב-40% פגיעה קשה בשכבות החלשות ובביטחון התזונתי. הממשלה חייבת לפעול מיידית להורדת המחירים"
מערכת ice |  2
התייקרות מוצרים (צילום shutterstock)
בעקבות גל ההתייקרות במוצרי המזון, התכנסה הבוקר הוועדה לביקורת המדינה לדיון מעקב בנושא, ברקע דו"ח המבקר מלפני שנתיים וחצי שמצביע על ריכוזיות ומונופולים בענף.
יו"ר הוועדה ח"כ מיקי לוי ציין כי פער המחירים שיש היום בין הארץ למדינות אחרות, מצביע על רווחיות מוגזמות והדבר נובע מחוסר התחרות: אמרתי לראש רשות התחרות שכתבי אישום אינם מספיקים", ציין ח"כ לוי, "יוקר המחייה של עלייה בקטניות ב-40% הוא בלתי נסבל. פגיעה קשה בשכבות החלשות ובביטחון התזונתי - זה סל הארוחה הביתית של משפחות רבות. זה מה שאנחנו אכלנו כשהיינו ילדים - קטניות. לא היה כסף לבשר. צריך להעביר מיידית לשר ולמנכ"ל לפעול בהקדם כדי למנוע עלייה שערורייתית שכזו בכל האמצעים. אם תהיה עליה למרות הכל, הוועדה לא תרפה ותקיים דיונים בהקדם יחד עם כל החברות".

המפקח על המחירים במשרד הכלכלה, ד"ר יונתן בצלאל אמר בדיון: "פנינו ל-17 חברות שמייצרות מוצרים בסיסיים וביקשנו לפי חוק פיקוח לקבל נתונים מפורטים לגבי הרווחיות, על מנת שנדע האם יש להכניס את זה לפיקוח. לא קיבלנו את המידע שביקשנו על אף שהייתה תמיכה משפטית לבקשתי. מחכים לדיון בנושא הזה עוד חודשיים בבג"ץ. כמעט בכל מוצר יש ריכוזיות. לא חייבים לפעול בפיקוח קשיח של קביעת מחיר אלא בצמצום רווחים".
איל שפירא מרשות התחרות אמר בדיון כי "הכשלים בשוק המזון דורשים מאמץ משותף של כל משרדי הממשלה. הורדת מחירים יכולה לבוא דרך כניסה של מותגים נוספים אבל גם דרך חסמים אחרים שניתן להוריד, דוגמת זה שמה שנמכר באירופה יכול להיכנס כאן ללא תקינה מחודשת. הדרך לצמצם פערים עוברת גם בהורדת מכסים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בסוף עוד נראה ביזה של הרשתות על ידי עניים (ל"ת)
    עמי 01/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    הטיפול העליית מחירי המזון
    עמית 01/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כפי ששרה להקת "תופעת דופלר": אל תגיד זה לא יפה אל תהיה קשה....
    סגור