כסף וצרכנות

שסטוביץ' חוטפת בעקבות עליית המחירים: "בלי בושה. עבודה בעיניים"

על רקע עליית המחירים של שסטוביץ', פרופ' ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי במשרד האוצר, במתקפה חריפה: "בלי בושה. שסטוביץ' מעלה מחירים באופן חד באמצע המלחמה ומנצלת את שיתוף הפעולה בשתיקה של שר האוצר"
תום נחום |  4
עליית המחירים של שסטוביץ' (צילום shutterstock)
שבעה חודשים אחרי שפעלה כמו דיפלומט, היבואנית הגדולה בישראל, שהחליטה מחירים במספרים דו ספרתיים, שסטוביץ', שעדכנה את הלקוחות שלה ביולי האחרון כי המחירים עולים ב-20%, עושה זאת שוב ושוב מעלה מחירים בשיעור חד.
מי שהגיב בזעם גדול לנושא הוא הכלכלן ולשעבר החשב הכללי במשרד האוצר, פרופ' ירון זליכה, שכתב בטוויטר (X.COM) כך: "בלי בושה. שסטוביץ' מעלה מחירים באופן חד באמצע המלחמה ומנצלת את שיתוף הפעולה בשתיקה של שר האוצר. כל ההבטחות של סמוטריץ' להילחם ביוקר המחיה שוב התבררו כעבודה בעיניים!".
 
מגיש 'הצינור' ברשת 13גיא לרר, שהוביל בדרכים רבות את המאבק נגד יוקר המחיה, הגיב לנושא: "המקרה הקטן אך המשמעותי של הקולגייט: שסטוביץ מעלה מחירים. מחיר הקולגייט 12-16 ש״ח בערך, עוד לפני העלייה. אצלנו בסופר הצינור המחיר הוא 7.10 ש״ח ולא צפוי לעלות. עכשיו אנחנו נמצאים בפנים אז אנחנו יכולים להסביר בדיוק איך זה עובד. למה יוני שסטוביץ׳, היבואן הבלעדי של קולגייט מעלה את המחיר ואנחנו לא? כי אנחנו מייבאים קולגייט ביבוא מקביל. למה כמעט כל הרשתות קונות משסטוביץ׳ ביוקר ולא מביאות יבוא מקביל בזול? כי למה להם? המחיר גבוה, כך גם הרווח".
"תוסיפו את זה שהדולר והיורו ירדו לאחרונה, שלחותים אין שום השפעה על סחורה שמגיעה מאירופה מן הסתם והנה לכם עליית המחירים של שסטוביץ כפי שהיא באמת: עושק מתמשך וקבוע של יבואן בלעדי תחת ענני מלחמה ומדינה שהכיס של אזרחיה הוא הדבר האחרון שמעניין אותה בשגרה - וודאי במלחמה. בשביל זה בדיוק הקמנו ממלכה עצמאית משלנו, ואם תקפידו לקנות בה היא רק תלך ותגדל. סופר הצינור, מרכז חן, שכונה ב׳, ב״ש. קולגייט 7.10. לא זז".
 
בפער של קצת יותר מחצי שנה, יבואנית הענק שטסוביץ' דורשת עליית מחירים של כ-10% מ-15% ממוצריה, כבר מתחילת חודש פברואר 2024. מוצרים כמו קולגייט, פלמובליב, אג'קס, ברילה ועוד מאות מוצרים
על פי דיווח ב"תוכנית חיסכון", החברה כאמור מעלה מחירים בשיעור של 20%, כאשר המוצרים שמחירם עולה הם המוצרים שיש כמעט לכולנו בבית. למשל, פסטה ברילה תתייקר ב-13%, כל סדרת המוצרים של "מאסטר שף", בהם הרטבים הפופולריים, יעלו בין 7% ל-18%.
כמו כן, מוצרי פומפודור (תה) יעלו ב-12%, שוקולד צ'וקוטה ב-10%-20%, אוטלי ב-14%, המסטיקים של אורביט יעלו ב-8%, השוקולדים של סניקרס יעלו ב-8%, M&M יתייקרו ב-10%, סקיטלס ב-18%, הובה בובה קלאסי ב-14%.
כזכור, דיפלומט הודיעה בשבוע שעבר שהיא מעלה את המחירים בעד 25% למגוון רב של מוצרים, ועל פי הדיווח היום ב"תוכנית חיסכון" של קשת 12 זה ממש לא הסוף, לאחר שכבר הודיעה שוב לרשתות שהחל מחודש יולי היא מעלה את המחירים גם למוצרי הקפה של ג'ייקובס ונוסף למוצרים של לוטוס.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    מחלת חזירות
    מולייר 01/2024/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך למצוא תרופה למחלת החזירות שפשטה בקרב בעלי ההון
    סגור
  • 3.
    לא לקנות, הרבה מהדברים שלהם מיובאים מטורקיה... (ל"ת)
    אחד 01/2024/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    לא לתת לזה יד
    יוני 01/2024/02
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא לקנות מוצרים של שסטוביץ
    סגור
  • 1.
    תרעלה 12 לא באמת יכנסו במי שצריך כי הם מממנים אותם (ל"ת)
    אודי 01/2024/01
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור