כסף וצרכנות
הטריק של ענקיות המזון בישראל: מערבבים בין תוצרת מקומית וחוץ
כך מותגי העל משקרים לנו: למרות שתו התקן הישראלי נועד לשמור על בריאות הציבור ועל התוצרת המקומית בארץ, ניתן למצוא מוצרים שמערבבים חומרי גלם מחו"ל בקרב שלל מוצרים בתוצרת המקומית
תו התקן הישראלי הייחודי של משרד הבריאות לשמן זית וגם של הדבש נועד על מנת לשמור על בריאות ובטיחות הציבור וגם על התוצרת המקומית בארץ. ואולם, ברשתות ניתן למצוא דבש ושמן זית מיובא.
אולם, כעת הדבש נפתח לייבוא ללא מכסים דרך מכרז של משרד החקלאות. אך כעת, במרבית הרשתות חוץ מרשת רמי לוי הדבש המיובא עדיין לא הגיע. אבל בכל זאת התחרות החלה והמחירים כבר ירדו. גם במותג הדבש הנמכר ביותר בישראל, של חברת יד מרדכי הוא למעשה "בלנד" של דבש מתוצרת מקומיות ומחו"ל. מדובר בדבש ששולט על כ-50% מהשוק. התחרות גרמה לכך שחלה ירידת מחירים גם של הדבש מסוג זה. אבל מדובר במהלך של רשתות השיווק ולא ביוזמה של יד מרדכי עצמה, שטראוס, להורדת מחירים.
עוד ב-
התחרות מוכיחה דבר אחד במהלך השנה, שלצערנו, הצרכנים פשוט משלמים הרבה יותר. היצרניות הגדולות ששולטות בשוק המזון בישראל השכילו והבינו שהורדת המכסים בין שעל שמן זית או על דבש זה עניין זמני ובסוף, הן ימשיכו לשלוט בשוק.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה