כסף וצרכנות

סל המוצרים הזול ביותר לחג: בחנות או באינטרנט?

משרד הכלכלה והתעשייה מפרסם השוואת מחירים נוספת שנעשית בימים אלה, ערב חג ראש השנה.מהם הפערים בין הרשתות והאם בכלל עדיף להזמין אונליין?
שירה יום טוב | 
עליית מחירים (צילום shutterstock)
משרד הכלכלה והתעשייה ממשיך במבצע לבדיקה ולהשוואת מחירים לקראת חגי תשרי. בהמשך לבדיקה החודשית, הכוללת 68 מוצרים שנבחרו על ידי הלמ"ס, נבחנים החודש 165 מוצרים הנמצאים ב-36 רשתות בפריסה ארצית ואתרי אינטרנט, במטרה לספק לצרכנים מידע אודות פערי המחירים והשוואה שתאפשר לצרכן לדעת מה עלות הסל ברשת בה הוא נוהג לבצע את קניותיו והפער בעלות מול רשתות אחרות. 
 
ב'סל תשרי' גובשו 165 מוצרים מקטגוריות שונות, בהן: בשר דגים ועופות, פירות וירקות, מוצרי ניקוי וטואלטיקה, ומוצרים ייחודיים לחגי תשרי.
<
ממוצע סל המוצרים, עמד בתאריך 7.9.2023 על כ-3,002 שקלים, והפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר עומד על כ-34% שהם 857 שקלים. מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים במחיר הגבוה ביותר היא "טיב טעם בסיטי" 3,412 שקלים  הרשת שמכרה את סל המוצרים במחיר הזול ביותר היא "רמי לוי באינטרנט" 2,554.6 שקלים.
 
מתוך רשימת חנויות האונליין שנבדקו, פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עומד על כ-19% שהם כ-490 שקלים. 

סל המוצרים לחגי תשרי גובש ע"י משרד הכלכלה והתעשייה והמועצה לצרכנות בספטמבר-2022 ומתבסס על נתוני רשתות המזון שעובדו מאתר Pricez, במטרה לעודד תחרות על מחיר הסל הנמוך ביותר בין הרשתות הקמעונאיות השונות בשוק ואתרי האינטרנט שחלקן מפעילות, ולהציע לצרכנים אינפורמציה פשוטה ונגישה ביחס למחירי מוצרי צריכה הנרכשים על ידם לקראת החגים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה