כסף וצרכנות

הזמנתם משלוח או מונית מיאנגו? ייתכן שהמידע האישי שלכם בסכנה

כלי תקשורת ברוסיה מדווחים כי שירות הביטחון הרוסי יקבל גישה למידע של חברת יאנגו, השייכת ליאנדקס ופועלת בישראל בתחומי המשלוחים והמוניות. יאנגו ישראל: "אין שום מידע על לקוחות המועבר לרשויות הרוסיות כיום, ולא יהיה כזה גם בעתיד"
מערכת ice | 
יאנגו דלי (צילום דור קדמי)
דיווחים ברוסיה, בכלי תקשורת המתנגדים לממשל פוטין, מספרים היום (שלישי) כי לארגון ה-FSB (שירות הביטחון הרוסי) עומדת להיות גישה לכל נתוני חברת יאנגו (yango), שתחתיה פועלים בין היתר בישראל שירות הזמנות המשלוחים יאנגו דלי, ושירות המוניות יאנגו.
על פי הדיווחים, כל השרתים של חברת האם יאנדקס (Yandex) מבוססים ברוסיה, כאשר המרכז הממוקם בפינלנד, אינו פועל עוד. לכן, פיזית כל המידע נמצא בתחום השיפוט הרוסי.
גישה לשרתים פירושה היכולת להשיג נתונים כגון כתובת IP, מזהה טלפון, מידע על חיפוש ונתוני אפליקציות לנייד, שם, מספר טלפון, פרטי כרטיס אשראי, כתובת דואר אלקטרוני ונתוני נסיעות.

תיאורטית, תקנות הפרטיות האירופיות (GDPR) נותנות לאזרחים זרים אפשרות לדרוש הסרת מידע על עצמם משרתי החברה, אולם על פי מקורות, מדווחים כי "הטקסטים של הסכמי המשתמש של יאנגו מעורפלים ונתונים לפרשנות."
מחברת יאנגו נמסר: "לרגולציה הרוסית שום השפעה או יכולת להשפיע על פעילותה הבינ"ל של יאנגו בכלל, ושל יאנגו ישראל בפרט, המאוגדת בישראל והיא חברה ישראלית. יאנגו ישראל פועלת על פי סטנדרט אבטחת הפרטיות הגבוה ביותר. בעולם, על פי פרוטקול GDPR, העולה אף על התקן הישראלי.
"אין שום מידע על לקוחות המועבר לרשויות הרוסיות כיום, ולא יהיה כזה גם בעתיד. המידע האישי של לקוחות יאנגו נשמר על פי התקנים המחמירים ביותר. מידע כזה יכול לעבור לרשויות בארץ רק על פי צו בית משפט או על פי החוק בישראל, ולרשויות בינ״ל רק על פי החוק הבינלאומי ובהתערבות גופים בינ״ל המוסמכים לכך כמו האינטרפול לדוגמה. אבטחת המידע בחברת יאנגו ישראל עומדת בסטנדרטים הבינ״ל הגבוהים ביותר ומידע חסוי מעובד על פי פרוטקול SOC2/3"
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה